کد خبر: ٢٧٨١١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/26-١١:٢٨

خطیب جمعه آبادان: همه مسئولان و مدیران باید با کار جهادی کمک کنند تا آبادان جایگاه واقعی خود را به دست آورد.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه شهرستان آبادان دیروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم معارفه شهردار جدید آبادان، با بیان اینکه تمامی کسانی که در این نظام مسئولیتی بر عهده دارند باید فرازهای امیرالمومنین در نهج البلاغه را مطالعه کنند اظهار کرد: مسئولی ممکن است در مدت کوتاهی مدیریتی را برعهده بگیرد اما در طی این مدت کوتاه می تواند به صورت جهادی کار کند تا موجب رضایتمندی مردم را فراهم سازد.

امام جمعه آبادان افزود: هم و غم مسئولین نباید تکیه بر میز و صندلی مدیریت باشد، لذا می بایست هوای نفس را در دست خود بگیرد و از آنچه بر او حلال نیست بپرهیزد.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید قلبشان پر از مهر و محبت باشد و با مردم به عطوفت و مهربانی رفتار کنند ادامه داد: بر اساس فرمایشات مولای موتقیان مسئول باید به گونه ای رفتار کند که پس از اتمام ماموریتش در قلب مردم جای پیدا کند.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به مشکلات عدیده شهر آبادان عنوان کرد: با حجم مشکلات فراوان که در این شهر وجود دارد بهترین شهردار هم نمی تواند به تنهایی کاری از پیش ببرد و لذا باید همه در کنار شهردار جدید باشند و به او در امورات شهر کمک کنند.

وی با بیان اینکه در کشور ما شوراهای شهر به خوبی عمل نکرده است گفت: اعضای شورای شهر می بایست انتظارات خود را از شهردار به حداقل برسانند و در مقابل خواسته شخصی افراد همانند سپر دفاعی شهردار عمل کنند.

امام جمعه آبادان از تمامی دستگاه ها و ارگان های دولتی آبادان خواست تا در کنار و حامی شهرداری باشند و تاکید کرد: در آبادان امکانات و ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوب و فراوانی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد تا موجب رضایت مندی مردم شود.

حجت الاسلام غبیشاوی خطاب به شهردار جدید آبادان بیان کرد: در شرایط کنونی کارهای غیرضرور باید کنار گذاشته شوند و به جای آنها می بایست اقدامات ضروری مانند عمران و آبادی انجام شود.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

وی با اشاره به اینکه همه مسئولان و مدیران باید با کار جهادی کمک کنند تا آبادان جایگاه واقعی خود را مجدد به دست آورد اذعان کرد: از زحمات و تلاش های تمامی شهرداران، سرپرستان و مجموعه شهرداری که افرادی دلسوز در آن وجود دارد تقدیر و تشکر می کنم.

احسان عباسپور نیز با بیان اینکه اولویت اول شهردار جدید باید خدمت به مردم و برای شهر باشد اظهار کرد: مردم آبادان به آنچه که حقشان بوده نرسیده اند؛ امروز خانه ای در این شهر وجود ندارد که درب آن را بزنید و جانباز، شهید، آزاده و ایثارگر نداشته باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: رهبر انقلاب می فرماید اگر نمی توانید کار مردم را انجام دهید حداقل با روی گشاده و مهربانی با آنها برخورد کنید.

وی همچنین خواستار در دستور کار قرار گرفتن مبارزه با فساد از سوی شهردار جدید آبادان شد و خاطر نشان کرد: شهردار باید ضمن خودداری و عدم ورود به مسئله فساد خود پیشتاز  مبارزه با آن باشد.

عباسپور عدم سازماندهی نیروها را یکی دیگر از مشکلات شهرداری آبادان دانست و تاکید کرد: باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت بپذیرد؛ با توجه به پاکبان هایی که استخدام شده همچنان در شهر با کمبود پاکبان مواجه هستیم چرا که نیروها تحت عنوان پاکبان و ... استخدام می شوند اما در خدمات اداری از آنها استفاده می شود.

وی خوستار رفع فوری مشکلات و معضلات ورودی شهر شد و اضافه کرد: ورودی شهر پیشانی آبادان است که مشکلات بسیاری وجود دارد و لذا باید تسریع در انجام خدمات رسانی صورت گیرد تا موجب رضایتمندی شهروندان شود.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه هر کسی که انتخاب می شود یک گروه موافق و یک گروه مخالف دارد ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که آبادان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده، تضاد در رفتارهاست، لذا می بایست این تضادها کنار گذاشته شود و برای خدمت به مردم به شهردار جدید کمک کرد.

وی بر ضرورت استفاده شهردار  از مردم در بحث نظارت بر کارهای اجرایی و عملیاتی تاکید کرد و افزود: مردم بهترین ناظرین مسئولان هستند و می توان با حضور آنها بسیاری از مشکلات را حل کرد، البته شهردار باید علاوه بر نظارت ناظران و کارشناسان متخصص از مردم نیز در نظارت ها استفاده کند.

عباسپور از تخصیص اعتبارات عمرانی در دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه در هیات دولت اعتبارات بسیار خوب و مناسبی برای عمران و آبادی شهر آبادان در نظر گرفته شده است.

در ادامه این آئین، دکتر یاسین کاوه پور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به سخنان رهبر انقلاب در خصوص نحوه خدمات رسانی به مردم نیز اشاره کرد و خطاب به مدیران شهرداری آبادان گفت: در بحث خدمات رسانی به مردم هیچ قصوری در امر خدمت به آنها پذیرفتنی نیست و امید است با کار شبانه روزی در کارها موفق شویم و در بحث تکریم ارباب رجوع نیز بتوانیم کارهای خود را انجام دهیم.

شهردار آبادان اصلاح ساختاری و شاکله سازمانی شهرداری آبادان را یکی دیگر از اولویت ها خواند و اذعان کرد: در بحث کارهای خدماتی و عمرانی با برنامه ریزی و مشورت با اعضای شورای شهر برنامه هایی را در سه پارت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تهیه و تنظیم کرده ایم تا بتوانیم تا پایان دوره این شورا خدمات رسانی را بهبود ببخشیم و شهر را به کارگاه عمرانی تبدیل کنیم.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

شاپور احمدی نیز در این آئین ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج بیان کرد: مجموعه سپاه و بسیج همواره در کنار شهرداری است و چنانچه نیاز باشد می توانیم کارهای بسیار خوبی را به صورت اشتراکی برای خدمات رسانی بهتر و مناسب تر به شهروندان آبادان انجام دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آبادان ادامه داد: در شهرداری آبادان ظرفیت و پتانسیل های بسیار فراوان و خوبی وجود دارد و مردم توقع بسیار زیادی از شهرداری ندارند از این رو می توان در کوتاه مدت برنامه های خوبی را انجام داد.

وی یاد آور شد: شورای شهر نباید نقش نظارتی و مشورتی خود را فراموش کند، اما با توجه به مشکلات و معضلات موجود در شهر آبادان، همه باید کمک کنیم تا آنها را با ظرفیت ها و پنانسیل ها حل کنیم.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: