کد خبر: ٢٦٣٦٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/05/12-١٣:٠٧

سومین نشست بررسی طرح توسعه شهر‌های خرمشهر و آبادان به منظور نهایی شدن این طرح، در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

 

آبادان نیوز : معاون اجرایی رئیس‌جمهور در این نشست گفت: رئیس‌جمهور ٢٧ اسفند سال گذشته در سفر به استان خوزستان دستور داد تا طرحی جامع برای توسعه آبادان و خرمشهر تدوین شود و این مأموریت به معاونت اجرایی تفویض شد که بلافاصله پس از این دستور، فروردین ماه نخستین کارگروه این طرح در تهران و دومین نشست آن هم خرداد ماه امسال در فرمانداری آبادان برگزار شد.

سید صولت مرتضوی افزود: طرح‌های توسعه‌ای مبنی بر نیاز‌های هر منطقه است که برای آن باید روش‌های تأمین منابع تعریف شود و طرح توسعه شهر‌های خرمشهر و آبادان هم می‌تواند محور توسعه این دو شهر مهم و استراتژیک باشد.

او ادامه داد: در حوزه اشتغال و مسکن برای تأمین زمین و تسهیلات پیش‌بینی خواهد شد و برای اشتغال‌زایی که نیازمند سرمایه‌گذاری است، به دستگاه‌های مختلف اجرایی و حاکمیتی توصیه شده نسبت به سرمایه‌گذاری صنعت در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها مساعدت کنند و تسهیلات لازم هم برای اشتغال خُرد و کلان بررسی شد تا با کمک بانک‌های عامل تسهیلات مورد نیاز پیش‌بینی و پرداخت شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در حوزه ازدواج جوانان هم تصمیمات خوبی برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت اتخاذ می‌شود.

او افزود: به‌طور قطع ما طرح توسعه این دو شهر را در آینده نزدیک تصویب و برای اجرا ابلاغ می‌کنیم و از همین امسال ان‌شاءالله منابع لازم پیش‌بینی و در اختیار استان قرار داده خواهد شد تا مردم هرچه‌سریع‌تر شاهد برکات این مصوبات باشند.

در سومین نشست بررسی توسعه شهر‌های خرمشهر و آبادان، در خصوص اصلاح شبکه آب، عمران شهری، مدیریت شهری، تعریف طرح‌ها و تجهیز منابع بحث، تبادل نظر و تصمیم‌گیری شد.

منبع : صدا و سیما

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: