ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز : سازمان اطلاعات سپاه دیپلمات‌ هایی که به‌جای رایزنی، جاسوسی می‌کردند، را شناسایی و دستگیر کرده است.

سازمان اطلاعات سپاه دیپلمات‌های سفارتخانه های خارجی که به جای رایزنی، جاسوسی می‌کردند را شناسایی کرده است.

دیپلمات‌های جاسوس

سپاه این دیپلمات ها که در حالی جاسوسی و نمونه برداری از خاک کشورمان در یک منطقه ممنوعه بودند را شناساییی و دستگیر کرده است.

این دیپلمات های جاسوس در هنگام نمونه برداری از خاک منطقه ممنوعه در کویر مرکزی ایران توسط پهپاد های سپاه رصد می شدند.

شناسایی دیپلمات‌های جاسوس در منطقه ممنوعه ایران | معاون سفیر انگلیس چطور بازداشت شد؟

معاون سفیر انگلیس نیز از افرادی است که با خانواده به عنوان گردشگر به کویر شهداد رفته اما آنگونه که تصاویر ثبت شده نشان می دهد این فرد به دنبال نمونه برداری از خاک این منطقه بوده است. این فرد بعد از عذرخواهی از کشور اخراج می شود.


نماینده ویژه ایران در امور افغانستان با اظهار اینکه حکومت طالبان موافق اجرایی شدن حقابه هامون است، گفت: نزدیک‌ترین فاصله آب تا ایران ۵۰۰ کیلومتر است.

«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری ایران در امور افغانستان در حاشیه کمیته همکاری‌های مشترک استان‌های هم‌مرز با افغانستان در مشهد گفت: طرف افغانستانی موافق اجرایی شدن معاهده حقابه هامون است.

وی افزود: پس از مذاکره برای حقابه هامون، آبی از سد کمال خان افغانستان رها شد، اما متأسفانه به دلیل اشتباهاتی که توسط هیئت حاکمه افغانستان اتفاق افتاد، بخش اعظم این آب در شوره زارهای این کشور ریخت و از بین رفت.

کاظمی قمی خاطرنشان کرد: چیزی که هیئت حاکمه افغانستان به صورت مکرر تأکید دارد این است که معاهده بین‌المللی حقابه هامون باید اجرا شود، طی چهار ماه گذشته تلاش کردیم تا مسیر آب برای هامون باز شود که البته این آب هم باز شد اما در نهایت بنا به اذعان هیئت حاکمه افغانستان، این اشتباه رخ داد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری ایران گفت: بواسطه این اشتباه نه فقط به مردم مظلوم سیستان خسارت وارد شد، بلکه خود مردم استان «زرنج» افغانستان نیز از این آب محروم شدند.

وی ادامه داد: الان آب پشت سد «کمال‌خان» نیست، بلکه پشت «سد کجکی» است که با مرزهای ما حدود ۵۰۰ کیلومتر فاصله دارد، با این حال در حال مذاکره با کابل هستیم تا معاهده را اجرا کنیم.

کاظمی قمی اضافه کرد: آنها نیز موافق اجرایی شدن معاهده حقابه هستند و امیدوارم طی چند روز آینده هیئت‌های فنی ما بتوانند جلسات خود را با طرف افغانستانی در جهت اجرایی کردن معاهده انجام دهند.

وی همچنین اظهار داشت: اشغالگران که در افغانستان پس از شکست خفت بار از مردم این کشور فرار کردند در حالت دور ایستایی دست از شرارت بر نمی‌دانند، آنها به دنبال این هستند که بین دو ملت ایران و افغانستان شکاف، درگیری و بحران ایجاد کنند، اما هوشیاری مردم دو کشور نمی‌گذارد اهداف شوم دشمن محقق شود.

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: