کد خبر: ٢٥٨١٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/10-١٩:٥٦

امام جمعه آبادان با بیان اینکه جهت گیری دولت برای رفع مشکلات کشور و مردم امیدوار کننده است گفت: تمام توان دولت خدمتگذار در راستای رفع مشکلات به ویژه در بحث اقتصادی است.

 

آبادان نیوز : حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در آبادان بیان کرد: دولت سیزدهم برخلاف دولت قبلی که به غرب چشم دوخته بود، رویکرد خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسو با خود در پیش گرفته و در این راستا موفق عمل کرده است.

دشمن با جنگ رسانه‌ای مشکلات کشور را بزرگ جلوه می‌دهد

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن با شایعه پراکنی، و جنگ رسانه‌ای و روانی، مشکلات کشور را بزرگ جلوه می‌دهد گفت: استکبار جهانی و صهیونیست‌ها با جنگ روانی سعی در ناامیدی کردن مردم دارند و در این بین برخی خواسته و یا ناخواسته در داخل و خارج با آنها همراه می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه در این جنگ دشمن مشکلات کوچک را بزرگ، و دستاوردهای کشور را کوچک نشان می‌دهد تا به خواسته‌ خود که همانا ناامیدی در جامعه است دست یابد.

حجت‌الاسلام غبیشاوی گفت:دشمن در این روزها که مردم در بخش معیشتی با مشکل روبه رو هستند سعی در بهره‌برداری تبلیغاتی علیه نظام و دلسرد کردن مردم دارد.

مردم منتظر تعیین تکلیف وضعیت منطقه آزاد اروند هستند

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از خطبه‌ها با شاره به دوگانگی حاکمیتی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر گفت: مردم منتظر تعیین تکلیف وضعیت حاکمیتی منطقه آزاد اروند هستند.

وی افزود: فلسفه وجودی منطقه آزاد اروند رفاه مردم است ولی هم‌اکنون وضعیت نامناسبی را شاهد هستیم و متاسفانه نه قوانین سرزمین مادری در آبادان و خرمشهر حاکم است و نه قوانین مناطق‌ آزاد به طور کامل اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام غبیشاوی ادامه داد: انتظار داریم تکلیف وضعیت حاکمیت در منطقه آزاد مشخص شود تا مردم از سردرگمی دوحاکمیتی خارج شوند.

تحقق ازدواج آسان جوانان دوری از سنت‌های غلط و تجملات است

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا( س) اشاره کرد و افزود: تحقق ازدواج آسان جوانان دوری از سنت‌های غلط، چشم و همچشمی و تجملات زیاد است.

وی بیان کرد: جهیزیه‌ و مهریه‌ سنگین از آفات ازدواج جوانان است لذا باید با الگو قرار دادن سیره زندگی ائمه اطهار(ع) و دوری از اسراف، هزینه‌های زندگی مشترک را برای جوانان سنگین نکنیم.

امام جمعه آبادان همچنین تسهیل زیارت عتبات عالیات عراق را برای همه مشتاقان خواستار شد و افزود: فعلا زیارت عتبات عراق در چارچوب کاروان‌های حج و زیارت امکان‌پذیر است که هزینه‌بر است و بیشتر  مردم دلداده اهل بیت(ع) توانایی مالی آن را ندارند.

حجت‌الاسلام غبیشاوی گفت: بیشتر مردم منطقه خوزستان ارتباطات خوبی با مردم عراق دارند و لازم است تمهیدات خاصی برای شرکت مردم در روز عرفه (نهم ذی الحجه) در عراق اندیشیده شود.

منبع : ایرنا

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید.


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: