کد خبر: ٢٧٧٠٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/16-١٠:٢٧

نماینده مردم آبادان از توافق برای استقرار گمرک در مبادی شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایرنا، جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: استقرار گمرک در مبادی ورودی شهرهای آبادان و خرمشهر، به صورت مشارکتی بین وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان منطقه آزاد اروند، مورد توافق قرار گرفت.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر


مختار بیان کرد: بر اساس این توافق احداث چهار انبار، ایجاد بارانداز و توقفگاه (پارکینگ) محصور برای استقرار ۱۰۰ کامیون در هر گیت و تفکیک راه‌های خروجی با علایم جاده ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نصب دوربین‌های حفاظتی، نصب دوربین پلاک خوان در گیت‌های خروج کامیون، نصب و راه‌اندازی ایکس ریل در مبادی خروجی از دیگر موارد توافق انجام شده است.

او گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های لازم چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده و سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت اقتصاد و دارایی در مدت ۱۸ ماه موظف به ایجاد زیرساخت‌های منطقه هستند.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند را یک رویداد مهم برای تحول و رشد اقتصادی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر دانست و افزود: امیدواریم این اتفاق مهم موجب توسعه در این منطقه شود.

این مقام مسئول بیان کرد: استقرار گمرک در دروازه های ورودی آبادان و خرمشهر در ماه های اخیر بارها از سوی مسوولان شهرهای آبادان و خرمشهر و مردم این ۲ شهرستان به صورت یک مطالبه جدی مطرح شده بود که گمرک به دلیل اینکه نبود دیوارکشی شهرهای آبادان و خرمشهر راه های فرار فراوانی برای قاچاق کالا را در پی خواهد داشت، از استقرار در دروازه ها خودداری می کرد.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۴ هزار و ۷۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو)، در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت، با داشتن ظرفیت‌هایی همچون حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: