کد خبر: ٢٧٥٤٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/01-١٣:٥٤

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از افزایش صادرات کالای غیر نفتی از بندر اروندکنار و چوئبده در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایرنا ، کامبیز مالکی‌ زاده ، مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان آبادان امروز (یکشنبه 1 آبان ماه) گفت : صادرات کالای غیر نفتی از بندر اروندکنار و چوئبده در ۶ ماه نخست سال جاری با رشد چشمگیری روبرو شد.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

مالکی‌ زاده اظهار کرد : صادرات کالای غیر نفتی از بندر چوئبده در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال ۱۴۰۰ رشد ۷۵ درصدی و همچنین صادرات کالا از بندر اروندکنار رشد ۱۵ درصدی داشته است.

او گفت : خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ با توجه به طی شدن دوران کرونایی که قبلا منجر به کم شدن عملیات صادرات شد ، امسال مراودات و صادرات از سر گرفته شده است و با رشد چشمگیری رو برو شد.

وی افزود : در طول این مدت در حوزه های مختلف صادرات کالاهای فله ای مثل انواع علوفه ، انواع آبزیان و احشام فعالیت جریان داشت که عمده صادرات این بنادر به کشور کویت بود.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت : دو اداره بندر اروندکنار و چوئبده جزو بنادر کوچک هستند اما نقش بسزایی در صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند. 

بندر اروندکنار در حاشیه اروندرود و بندر چوئبده حاشیه رودخانه بهمنشیر قرار دارد.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: