کد خبر: ٢٧٤١٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/07/19-١٢:١٢

ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوزمدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: معوقات افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح، از آبان ماه پرداخت می‌شود.

دستمزد

میرهاشم موسوی ، مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با اعلام اینکه حقوق مهرماه بازنشستگان سایر سطوح مطابق شهریورماه و با اعمال افزایش ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان پرداخت می‌شود، در مورد نحوه پرداخت مطالبات معوقه این دسته از بازنشستگان اظهار کرد: ۵ ماه معوقه افزایش حقوق بازنشستگان را داریم که برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم که این معوقه را از آبان ماه تا پایان اسفند به صورت ماهانه پرداخت کنیم.

وی با اعلام اینکه حقوق مهرماه بازنشستگان سایر سطوح مطابق شهریورماه و با اعمال افزایش ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان پرداخت می‌شود، در مورد نحوه پرداخت مطالبات معوقه این دسته از بازنشستگان گفت: ۵ ماه معوقه افزایش حقوق بازنشستگان را داریم که برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم که این معوقه را از آبان ماه تا پایان اسفند به صورت ماهانه پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی افزود: با تأکیدات ویژه رئیس‌جمهور محترم و پیگیری معاون اول محترم، موانعی که برای افزایش حقوق سایر سطوح به ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان وجود داشت، بر اساس مصوبه وزرای عضو هیئت امنای تأمین اجتماعی برداشته شد و حقوق شهریورماه این عزیزان را با اعمال افزایش ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان پرداخت کردیم. در مهرماه نیز حقوق بازنشستگان را به همین منوال و با اعمال افزایش پرداخت خواهیم کرد. ۵ ماه معوقه افزایش حقوق بازنشستگان را هم داریم که برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم که ۵ ماه معوقه را از آبان ماه تا پایان اسفند پرداخت کنیم. معوقات بازنشستگان از آبان ماه همراه با حقوق این عزیزان پرداخت می‌شود.

وی افزود: دیروز هم جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی برگزار شد و از رئیس‌جمهور محترم تشکر می‌کنم که دستور موکد داشتند که پرداخت دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی تسریع شود به نحوی که ما تعهداتمان را در اسرع وقت انجام دهیم. افزایش حقوق انجام شده برای مستمری‌بگیران سایر سطوح سازمان تأمین اجتماعی هر ماه حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی جدید ایجاد می‌کند که سالیانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و امیدواریم با این افزایش، رضایتمندی بازنشستگان را تامین کنیم.

موسوی اضافه کرد: برنامه‌ریزی ما این است که ان‌شاءالله از آبان ماه واریز معوقات را داشته باشیم و رئیس‌جمهور محترم نیز دستور دادند که رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی که مهمترین روش تأمین نقدینگی مورد نیاز خواهد بود، سرعت بگیرد. رئیس جمهور در ستاد هماهنگی اقتصادی روش‌هایی را دستور دادند که این روش‌ها باعث می‌شود که به سرعت به نقدینگی لازم برسیم و تعهداتمان را انجام دهیم.


افزایش قیمت دلار و کمبود عرضه دو خودروی کوییک و شاهین به بازار ، باعث افزایش قیمت خودرو ها شده است و به ندرت خرید و فروش در بازار صورت می‌گیرد. اما بازار خودرو های خارجی کاملا در رکود است و خرید و فروشی در آن انجام نمی شود.

بازار خودرو  - پژو 207

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ‌(سه‌ شنبه ۱۹ مهرماه) با تغییراتی همراه شد.

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌ بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد. پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ اکنون در قیمت ۳۳۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۵ میلیون تومان پیش رفت. تارا اتوماتیک هم  امروز با قیمت ۶۰۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه دوم سال

اسد کرمی ، نایب‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: افزایش قیمت دلار و کمبود عرضه دو خودروی کوییک و شاهین به بازار، باعث افزایش قیمت خودروها شده است و به ندرت خرید و فروش در بازار صورت می‌گیرد. البته برخی از خودروها، مانند تیبا به علت عرضه زیاد اخیر آن، با کاهش جزئی قیمت هم همراه شده است. اما بازار خودروهای خارجی کاملا در رکود است و خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود بازار در شش ماه دوم سال هم به همین روند رکود تورمی خود ادامه دهد. اما اگر واردات به مرحله اجرایی نرسد و عرضه خودرو دوباره کم شود، بازار با افزایش مجدد قیمت‌ها مواجه خواهد بود.

چندی پیش هم، فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو  گفت: با افزایش قیمت دلار، بازار خودرو هم با افزایش قیمت همراه شده است. این افزایش قیمت بازار را بعد از ماه‌ها از رکود خارج کرد و اکنون خرید و فروش در بازار در حال انجام است.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد در هفته آینده هم بازار با افزایش بیشتر قیمت‌ها همراه شود و در ماه‌های آینده هم رکود به طور کامل از بین برود.

جدیدترین قیمت تیبا، پراید، تارا، دنا و کوییک | پژو ۲۰۷ اتومات به ۶۰۰ میلیون تومان رسید

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: