کد خبر: ٢٧٠٠٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/06/16-١٣:٠٧

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر : صاحبان کالا و کامیون های صادراتی می توانند از مسیر دریایی بندر خرمشهر کالای خود را صادر کنند.

 

آبادان نیوز : نوراله اسعدی روز چهارشنبه بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و به دلیل ظرفیت محدود گمرکات عراق در پذیرش همزمان کالاهای تجاری و زایران، و توقف صادرات از برخی مرزهای زمینی کشورمان، شاهد افزایش چشمگیر حجم مبادلات و ترافیک کالا های صادراتی از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشور عراق هستیم.

وی افزود: با وجود زیرساخت‌های مناسب و مجهز بودن به امکانات مدرن تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر، صاحبان کالا و کامیون های صادراتی می توانند از مسیر دریایی بندر خرمشهر کالای خود را صادر کنند و این بندر آمادگی ارایه هرگونه خدمات به صاحبان کالا را دارد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه با اشاره به مزایای خاص بندر خرمشهر به دلیل واقع شدن در منطقه آزاد اروند گفت: امیدواریم استمرار صادرات کالاهای تجاری از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس ادامه داشته باشد تا باعث توسعه و رونق روز افزون فعالیت بندر خرمشهر شود.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

منبع : ایرنا

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: