کد خبر: ٢٦٢٧٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/05/07-١٣:٤٨

ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز : رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در بحث افزایش دستمزد بازنشستگان پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

در پی ابلاغ رسمی ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از سوی محمدباقر قالیباف، حال جلسات متعدد برای تصویب میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حال برگزاری است.

علی دهقان کیا ، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، در خصوص روند افزایش حقوق بازنشستگان گفت: "در بحث افزایش دستمزد بازنشستگان پیشرفت داشته ایم و جلساتی در حال برگزاری است و امروز نیز جلساتی برگزار می‌شود و انشاالله که به زودی این قضایا به اتمام خواهد رسید."

در این باره ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به این ابلاغ رسمی، دولت یک هفته مهلت دارد تا برای بازنشستگان غیر حداقل بگیر افزایش ۳۸ درصدی را منظور کند.

وی در این گفتگو یادآور شده است که در رابطه با مستمری بگیران حداقلی بگیر تغییری صورت نخواهد گرفت و مبلغ دریافتی آنها مطابق همان مصوبه پیشین خواهد بود.

برای مستمری بگیران حداقلی بگیر سازمان تامین اجتماعی دولت موافقت خود را با افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگی اعلام کرد و در نتیجه مستمری این افراد به میزان ۵٫۸ میلیون تومان شد.

برای بازنشستگان سایر سطوح یا همان غیر حداقل بگیران قرار بود طبق پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی افزایشی ۳۸ درصدی به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان صورت بگیرد اما دولت این افزایش را به ۱۰ درصد تقلیل داد و در عوض برای صاحبان حقوق بازنشستگی زیر ۱۰ میلیون تومان رثابت ۶۵۰ هزار تومان درنظر گرفت.

نتیجه این اقدام دولت، اعتراض بازنشستگان غیر حداقل بگیر سازمان تامین اجتماعی بود، این اعتراض با مکاتبه رئیس مجلس و پادرمیانی معاون اول رئیس جمهور خاموش نشد و حتی استعفای وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی منجر شد.

به دنبال این اتفاق بود که هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی، بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت به ابطال این مصوبه رای داد.


بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از کاهش گسترده قیمت ها در بازار خودرو از ابتدای هفته گذشته تا امروز است.

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو در هفته گذشته حاکی از افزایش قیمت برخی از خودروهای پراید و ریزش قیمت برخی دیگر است به طوری که پراید ۱۵۱ مدل ۱۳۱ از ۱۸۴ میلیون تومان در شنبه گذشته امروز به ۱۸۵ میلیون تومان رسیده است و پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ نیز از ۱۷۹ میلیون تومان در شنبه گذشته امروز به ۱۷۷ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۱۸۶ میلیون تومان در شنبه گذشته امروز به ۱۸۳ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای پژو نیز در این مدت ارزان شدند به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ از ۲۸۴ میلیون تومان در شنبه گذشته امروز به ۲۸۲ میلیون تومان رسیده است.

سایر خودروهای پژو نیز در این مدت ارزان شدند به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ از ۳۰۳ میلیون تومان در شنبه گذشته امروز به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ آن نیز از ۲۹۴ میلیون تومان در شنبه گذشته امروز به ۲۹۲ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای پژو پارس نیز در این مدت ارزان شدند به طوری که پژو پارس مدل ۱۴۰۰ از ۳۶۷ میلیون تومان در شنبه گذشته امروز به ۳۶۳ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۳۷۸ میلیون تومان در شنبه گذشته امروز به ۳۷۵ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای دنا نیز در این مدت ارزان شدند به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ از ۴۰۷ میلیون تومان در شنبه گذشته امروز به ۴۰۳ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای تیبا نیز در این مدت از کاهش قیمت‌ها در امان نبوده‌اند به طوری که تیبا ۲ مدل ۱۴۰۱ از ۲۰۹ میلیون تومان در شنبه گذشته امروز به ۲۰۷ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت ۲۰۶، پراید، تیبا، سمند و دنا

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: