پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > بستری دو بیمار مبتلا به کنگو در آبادان


کد خبر: ٢٥٧٤٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/06-١٦:٣٧

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۲ شهروند آبادان و شادگانی به دلیل بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان بستری شدند.

 

آبادان نیوز _ عبداله خوان زاده بیان کرد: ۲ شهروند از آبادان و شادگان به علت ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو و ۲ مورد مشوک به این بیماری در بیمارستان بستری هستند.

به گفته او نتیجه آزمایش موارد مشکوک بستری شده هنوز صادر نشده است.

این مسئول گفت : در حال حاضر یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو که در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان بستری و تحت درمان قرار گرفته است و اکنون شرایط بهتری دارد.

آقای خوان‌زاده گفت: پیش از این نیز یک زن شادگانی به بیمارستان خرمشهر مراجعه کرده بود که به تب کریمه کنگو مبتلا بود که با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد.

او با اشاره به احتمال مرگ و میر مبتلایان این بیماری تنها 10 درصد است تاکید کرد اگر بیمار به موقع به مراکز درمانی مراجعه نکند، بیماری کشندگی صددرصد خواهد داشت.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت : این بیماری از طریق گزش حیوان یا استفاده از فراورده‌های گوشتی آلوده به انسان منتقل می‌شود و علایم آن با تب آغاز شده و در نهایت به استفراغ‌ خونی و خونریزی منجر می شود.

بنا به گفته های او این بیماری در پستانداران یا مهره‌داران خونگرم مانند گاو و گوسفند مشاهده می‌شود اما در پرندگان به جز شتر مرغ، بدون علامت است و در واقع پرندگان بدون علامت ناقل بیماری تب کریمه کنگو هستند.

این مسئول از شهروندان خواست از خرید فرآورده‌های گوشتی از مکان‌های غیربهداشتی پرهیز کنند و قبل از مصرف آن ، فرآورده را به مدت 24 منجمد کنند.

او به کسانی که با دام سر و کار دارند نیز توصیه کرد حتما از دستکش استفاده کنند و دامپزشک نیز باید دام را معاینه کرده باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: