پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > انجام بیش از 9500 مورد کلرسنجی توسط مرکز بهداشت آبادان


کد خبر: ٢٥٦٨٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/04-١٤:٤٣

سرپرست مرکز بهداشت آبادان از انجام بیش از9500 مورد کلرسنجی توسط کارشناسان بهداشت محیط و بهورزان این مرکز از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

 

آبادان نیوز _ دکتر کامران سالمی اظهار کرد: تامين آب و غذای سالم و بهداشتي مي‌تواند نقش اساسي در کاهش موارد ابتلا به بيماري‌هاي عفوني و بيماري‌هاي منتقله از آب داشته باشد.

وی فعاليت‌هايي که در این مرکز در خصوص کنترل و نظارت بر آب آشاميدني در سطح مصرف شهروندان انجام مي‌شود را شامل کنترل‌هاي ميکروبي، انجام كلرسنجي و تعيین ميزان كلر باقيمانده آزاد آب، نمونه‌برداري، انجام آزمايش‌های شيميايي منابع آب و سنجش پارامترهاي شيميايي، بازديد از منابع و مخازن آب آشاميدني و همچنين شبكه‌هاي آب‌رسانی، گزارش و پيگيري نواقص سيستم آبرساني به ارگان‌هاي ذيربط، تعيين حريم منابع و مخازن آب از طريق كميته حفاظت از منابع آب شرب، تهيه محلول كلر مادر در مناطق روستايي، آموزش همگاني و گزارش و پيگيري موارد نقص و اعلام به دستگاه‌هاي متولي عنوان كرد.
سرپرست مرکز بهداشت آبادان ضمن اعلام انجام بیش از 600مورد نمونه‌برداری برای آزمایش‌های میکروبی در مناطق شهری و روستایی توسط کارشناسان بهداشت محیط و بهورزان در سال گذشته افزود: بیش از 9هزار مورد سنجش کلرباقی مانده از آب موجود در شبکه توزیع در خانه‌ها و اصناف صورت گرفته و حدود 500 مورد نیز از کارخانه‌های یخ‌سازی، 3چرخه‌های فروش آب، استخرها و آب شیرین‌کن ها بوده است.
وی بیان کرد: با بررسی نتایج آزمایشگاهی هرگونه آلودگی در منابع آبي به آبفا اعلام شده و مورد پیگیری قرار گرفته است.
دکتر سالمی گفت: سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت شکایات و پیشنهادهای شهروندان به صورت ۲۴ساعته فعال است و موارد مطرح‌شده در این سامانه در خصوص مشکلات کیفیت آب‌رسانی ظرف مدت حداکثر ۱۲ تا ۲۴ ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز پاسخ داده می‌شوند.
منبع:روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: