پست الکترونیک چهارشنبه ٢٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > راه هایی برای پیشگیری از ابتلا به گرمازدگی


کد خبر: ٢٥٦٢٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/30-١٤:١٧

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: این روزها که تب گرما در استان بالا گرفته باید با رعایت توصیه‌هایی از ابتلا به گرمازدگی جلوگیری کرد.

 

آبادان نیوز _ دکتر عبدالله خوان زاده، صبح امروز اظهار کرد: طی روزهای اخیر شدت گرمای هوا به حدی بوده که ممکن است برخی افراد را دچار مشکل کند بنابراین باید با رعایت نکات لازم خود را در برابر گرما محافظت کنیم و در این میان معمولا تمام افرادیکه در محیط گرم فعالیت و یا ورزش می‌کنند در معرض ابتلا به گرمازدگی هستند و بیش از همه افراد کهنسال، کودکان و کسانیکه داروهای ضد افسردگی و آرام‌بخش مصرف می‌کنند برای ابتلا مستعدتر هستند.

وی بیان کرد: خشک و داغ شدن پوست، عدم تعریق، تنفس کوتاه و سریع، نبض سریع، سردرد و سرگیجه، استفراغ و تهوع و اسهال از علائم گرمازدگی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان به بیان اقدامات لازم برای جلوگیری از گرمازدگی اشاره کرد و افزود: وقتي كه براي مدت طولاني در معرض تابش آفتاب يا در يك محيط گرم هستيد و همچنين قبل، بعد و در طي ورزش، آب زيادي بنوشيد(حداقل ۳ ليتر در روز) به ميزان كافي بخوابيد و ميوه‌ها و سبزي‌هاي سرشار از پتاسيم را به ميزان زياد مصرف كنيد تا بدن‌تان بتواند خودش را با گرما تطبيق دهد.

وی ادامه داد: بدن خود را خنك نگه داريد. اگر مي‌توانيد جلوي آفتاب نرويد، در سايه راه برويد يا از يك سايبان مثل چتر استفاده كنيد، كرم ضدآفتاب بزنيد، كلاه لبه‌دار روي سرتان بگذاريد، عينك آفتابي بزنيد و لباس‌هاي نخي و نازك و گشاد با رنگ روشن بپوشيد.

خوان زاده گفت: سعي كنيد فعاليت‌ها و كارهاي بيرون خود را در اوقات خنك‌تر روز انجام دهيد، ورزش و فعاليت بدني كمتري در گرما انجام دهيد، مخصوصاً اگر باعث مي‌شود عرق زيادي كنيد. نوشيدن آب به تنهايي براي بدن كافي نيست، بايد بدانيد كه در هنگام عرق كردن علاوه بر دفع آب بدن، نمك نيز دفع مي‌شود.

وی افزود: استفاده از خاكشير يخ‌مال يا شربت آبليمو براي جلوگيري از گرمازدگي موثر است، از دادن هرگونه داروي تب‌بر مانند استامينوفن به فرد خودداري كنيد و اگر فرد فاقد هوشياري است، او را به پهلو بخوابانيد.

این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پایان از شهروندان خواست که در صورت مواجه شدن با فرد گرمازده با اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل فرمایند.
منبع:روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: