پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > شهروندان نکات بهداشتی ضروری برای مواجهه با گرد و غبار را رعایت کنند


کد خبر: ٢٣٧١٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/30-١٧:٥١

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به پیش بینی وقوع گرد و غبار در جنوب غربی استان خوزستان توصیه کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه حمله تنفسی و تداوم یا تشدید علایم بیماری‌های ریوی و تنفسی به پزشک یا نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

 

به گزارش آبادان خبر، دکتر شکرالله سلمان زاده اظهار داشت: با توجه به هشدار سطح قرمز شماره یک مورخ ۳۰ دی ۱۴۰۰ مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان مبنی بر تشکیل توده غلیظ گرد و خاک بر روی کشور عراق و تاثیر آن ابتدا بر نیمه غربی و سپس سایر مناطق استان از اواخر وقت امروز پنج‌شنبه تا اوایل وقت شنبه هفته آینده که سبب کاهش شدید دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد، ضمن هشدار در خصوص آثار سوء گرد و غبار بر سلامت افراد به ویژه گروه‌های آسیب پذیر، از شهروندان عزیز می خواهیم برای پیشگیری از بروز حوادث و عوارض زیان‌بار این پدیده توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: نوزادان، کودکان، نوجوانان، سالخوردگان، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی به عنوان گروه‌های پر خطر و آسیب‌پذیر هنگام بروز پدیده گرد و غبار در منزل بمانند و درها و پنجره‌ها را بسته نگه دارند.

وی گفت: افراد از فعالیت غیرضروری در خارج از منزل اجتناب کرده و در صورت اجبار به فعالیت در هوای آزاد ضمن به حداقل رساندن زمان مواجهه با این پدیده، حتما از ماسک‌های مخصوص گرد و غبار موجود در داروخانه‌های سطح شهر استفاده نمایند.

سلمان زاده اظهار کرد: افرادی که دارای بیماری‌های قلبی، تنفسی و آسم یا دارای علایمی مانند تنگی نفس، سرفه، خس خس و درد قفسه سینه هستند، ضمن مصرف به موقع داروهای خود، اقدامات احتیاطی و پیشگیری کننده را جدی گرفته بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: افراد در صورت بروز هرگونه حمله تنفسی و تداوم یا تشدید علایم بیماری های ریوی و تنفسی به پزشک و یا نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: پرهیز از مصرف غذاهای چرب، استفاده زیاد از مایعات و لبنیات کم چرب و شستشوی مکرر بینی و دهان و همچنین پوشش مناسب مواد غذایی آماده مصرف در جلوگیری از بروز عوارض ناشی از گرد و غبار بسیار مؤثر است.

سلمان زاده در پایان گفت: با توجه به کاهش میزان دید در هنگام بروز گرد و غبار، از سفرهای غیرضروری اجتناب نمایید و چنانچه بنا به ضرورت در جاده در حال رانندگی هستید، ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با دقت و با سرعت مناسب رانندگی کرده و در صورت لزوم تا برطرف شدن شرایط حاد، اتومبیل را در نقطه امن متوقف نمایید.

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: