پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > صدمین روز جنگ اوکراین/ تلاش روسیه برای تصرف کامل دونباس


کد خبر: ٢٥٣٩٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/14-١١:٤٠

درگیری در اوکراین دیروز وارد صدمین روز خود شد و نیروهای روسیه همچنان به تلاش برای کنترل منطقه دونباس در شرق اوکراین ادامه می‌دهند.

 

آبادان نیوز : کمتر از ۲۴ ساعت پیش، ولودیمیر زلنسکی ، رئیس‌ جمهوری اوکراین گفت که روسیه اکنون ۲۰ درصد از خاک کشورش را تحت کنترل دارد.

پس از حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه، نیروهای روسی به سمت کی‌ یف هجوم آوردند. با این حال، برنامه‌های آنها برای تصرف پایتخت اوکراین محقق نشد.

روسیه پس از عقب نشستن از کی‌یف و مناطق اطراف، قدرت آتش خود را در منطقه دونباس متمرکز کرد. عناصر جدایی‌طلب در منطقه از مدت‌ها پیش از حمایت روسیه برخوردار بودند.

ینس استولتنبرگ، رئیس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه با جو بایدن ، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کرد. پس از این ملاقات، استولتنبرگ گفت که متحدان اوکراین باید برای یک جنگ فرسایشی آماده شوند.

ولودیمیر زلنسکی خطاب به قانونگذاران لوکزامبورگ گفت: «امروز حدود ۲۰ درصد از خاک ما تحت اشغال است.»

زلنسکی گفته است که بیش از ۱۰۰ سرباز اوکراینی در بخش شرقی این کشور که تحت حمله روسیه است کشته شده‌اند.

در روی زمین، نبردهای خیابانی در مرکز شهر صنعتی سویریودونتسک که بخشی از دونباس محسوب می‌شود، در جریان است.

این شهر استراتژیک یک هدف کلیدی برای مسکو به حساب می‌آید و ارتش روسیه به همراه جدایی‌طلب‌ها در حال حاضر ۸۰ درصد از این منطقه را تحت کنترل دارد، اما سرگئی گایدای فرماندار منطقه لوگانسک، قول داد نیروهای اوکراینی تا آخر خواهند جنگید.

کارخانه آزوت سویریودونتسک، یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های شیمیایی اروپا، مورد هدف سربازان روسی قرار گرفت که به یکی از ساختمان‌های اداری و انباری که متانول در آن ذخیره می‌شد، آسیب‌هایی وارد آمده است.

منبع : همشهری

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: