پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > شناسایی اولین مبتلا به آبله میمونی


کد خبر: ٢٥١٩٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/02/31-١١:٢٦

نشریه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی اعلام کرد پزشکان نخستین مورد ابتلا به آبله میمون را در اراضی اشغالی شناسایی کردند.

 

به گزارش آبادان خبر، بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد مشاهده نخستین مورد ابتلا به آبله میمون را بررسی خواهد کرد.

نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در اراضی اشغالی عصر جمعه در یک مرد ۳۰ ساله که از سفر به غرب اروپا بازگشته بود، مشاهده شد. این مرد در وضعیت پایداری قرار دارد، اما در قرنطینه تحت نظر است.

این ویروس جدید سبب ایجاد نگرانی‌هایی در سراسر جهان شده است، به ویژه به دلیل قابلیت انتقال بین افراد به روشی متفاوت با سایر ویروس‌هایی که در گذشته مشاهده شده اند.

اسپانیا و پرتغال این هفته از مشاهده و ثبت بیش از ۴۰ مورد ابتلا به آبله میمون خبر دادند که کانون شیوع آن در مادرید و لیسبون بوده است. یک مورد دیگر نیز در ماساچوست آمریکا کشف شد و گزارش شده است که فرد مورد نظر اخیرا از سفری به کانادا بازگشته است و در آنجا به این ویروس مبتلا شده است. علاوه بر این، انگلیس اعلام کرد از اوایل ماه مه ۷ مورد ابتلا به این ویروس را ثبت کرده است.

آبله میمون یک بیماری ویروسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی و خستگی همراه است. آبله میمون در طبقه بندی آبله‌ها قرار می‌گیرد که در انواع مختلف ظاهر می‌شوند. این بیماری همانند آبله مرغان، اما با زخم‌های بیشتر است. این ویروس دو تا چهار هفته طول می‌کشد و معمولا بدون هیچ گونه درمان خاصی خود به خود از بین می‌رود.

آبله میمون عمدتا از طریق قطرات معلق در هوا منتقل می‌شود، اما می‌تواند از طریق تماس با مایعات بدن و اشیایی که با مایعات بدن همانند لباس و ملحفه در تماس هستند نیز منتقل شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: