پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > طوفان یونیس۱۴ نفر را به کام مرگ فرستاد


کد خبر: ٢٤١١١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/12/01-١٣:٣٣

طوفان موسوم به یونیس سراسر اروپا را در نوردیده و منجر به کشته شدن دست کم ۱۴ نفر و ویرانی‌های بسیاری شده است.

 

به گزارش آبادان خبر، بر اساس آمار اعلامی سرویس‌های اورژانس کشور‌های اروپایی از آغاز طوفان یونیس تا کنون دست کم ۱۴ نفر بر اثر سقوط درختان، آوار‌های رها شده و باد شدید در بریتانیا، ایرلند، هلند، بلژیک، آلمان و لهستان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش یورونیوز، آخرین قربانی که مرگ آن از سوی پلیس شهر گنت بلژیک تایید شد، مردی ۳۷ ساله بود که با پنل خورشیدی رها شده در هوا از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفت و روز شنبه بر اثر جراحات وارده جان باخت.

در انگلستان را با سرعت ۱۲۲ مایل (۱۹۶ کیلومتر) در ساعت به ثبت رسیده است و مسئولان راه آهن از مردم خواستند سفر نکنند و برق صد‌ها هزار نفر خانواده قطع و پروز‌های متعددی لغو شده است.

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که صد‌ها هزار خانه به علت وزش طوفان یونیس در انگلیس همچنان برق ندارند. این در حالی است که شرکت‌های بیمه اعلام کرده اند فرآیند پاکسازی ممکن است بیش از ۳۰۰ میلیون پوند هزینه در بر داشته باشد.

فرانسه نیز پس از عبور این طوفان با خسارات متعدد و قطعی برق ۳۷ هزار خانواده مواجه شد که تا کنون ۸۰ درصد آنان مجدد به شبکه برق متصل شده اند.

یونیس یکی از قوی‌ترین طوفان‌های اروپا از زمان وقوع طوفان بزرگ در انگلیس و شمال فرانسه در سال ۱۹۸۷ بود. دانشمندان معتقدند که هر دوی این طوفان‌ها یک «استینگ جت» را در خود جای داده بودند، یک پدیده هواشناسی که به ندرت دیده می‌شود و ناشی از تلاقی غیرمعمول سیستم‌های فشار در اقیانوس اطلس است که اثرات طوفان را تشدید می‌کند.

 

 

طوفان،طوفان یونیس،اروپا،هواشناسی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: