پست الکترونیک سه شنبه ٠٤ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > سرخط اخبار مهم جهان در ۱۹ بهمن


کد خبر: ٢٣٩٤٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/19-١٢:١٤

دیدار روسای جمهور روسیه و فرانسه در مسکو و تصمیم نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران برای ارائه گزارش به کنگره درباره روند مذاکرات وین از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته به شمار می روند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل به شرح زیر است:

شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به حدود ۴۰۰ میلیون نفر رسیده و بیش از ۵ میلیون و ۷۶۸ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

تاکنون بیش از ۳۱۷ میلیون و ۷۳۸ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

گزارش رابرت مالی به کنگره درباره مذاکرات وین

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که قرار است «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و سرپرست تیم مذاکره کننده آمریکایی، روز سه شنبه و در نشستی محرمانه به اعضای کنگره درباره روند مذاکرات وین گزارشی ارائه دهد.

اظهارات ند پرایس درباره بازگشت معافیت‌های تحریمی ایران

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مدعی است که بازگشت معافیت‌های تحریمی، منافع اقتصادی برای ایران نداشته و واشنگتن این اقدام را در راستای منافع خود اتخاذ کرده است.

واکنش آمریکا به انحلال شورای عالی قضایی تونس

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، «نگرانی عمیق» خود را نسبت به انحلال شورای عالی قضایی تونس از سوی «قیس سعید»، رئیس جمهور این کشور و بسته شدن مقر این نهاد قانون اساسی ابراز کرد.

ابراز تمایل لندن برای بهبود روابط با مسکو

سخنگوی «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، تمایل لندن را برای برقراری ارتباط با مسکو و ارائه تضمین‌هایی به این کشور مبنی بر اینکه ناتو کاملاً دفاعی است و تهدیدی برای روسیه محسوب نمی‌شود، ابراز کرد.

عدم اجماع سیاسی برای انتحاب رئیس جمهور در عراق

«شاخوان عبدالله»، معاون دوم رئیس پارلمان عراق، می‌گوید که اجماع سیاسی برای حل موضوع جلسه انتخاب رئیس جمهور وجود ندارد.

واشنگتن: توافق در مذاکرات وین در دسترس است

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مدعی شد «توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران در وین در دسترس است، اما این توافق باید به سرعت تکمیل شود، زیرا تهران در حال توسعه قابلیت‌های هسته‌ای خود است.»

دیدار مکرون و پوتین در کرملین

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین دیدار و با وی درباره بحران اوکراین رایزنی کرد.

اظهار نظر پوتین درباره تضمین‌های امنیتی ارائه شده توسط روسیه

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، می‎گوید که در پیشنهادات مسکو در مورد تضمین‌های امنیتی، هیچ نکته‌ای غیرقابل اجرا نیست.

بین الملل،کرونا،آبادان خبر،آبادان نیوز
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: