پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > سرخط اخبار مهم جهان در ۱۹ دی


کد خبر: ٢٣٥٤٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/19-١٠:٤٩

بیانیه آمریکا و اروپا درباره موضوع روسیه و اوکراین و دیدار طرف های برجام با نماینده آمریکا در وین بدون حضور ایران از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته به شمار می روند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۳۰۶ میلیون و ۵۷ هزار نفر رسیده و بیش از ۵ میلیون و ۵۰۲ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

تاکنون بیش از ۲۵۸ میلیون و ۹۷۸ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان بهبود یافته اند.

دیدار اعضای برجام با نماینده آمریکا در وین بدون حضور ایران

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت «در پایان روز، طرف‌های برجام (بدون ایران) و آمریکا نشستی برگزار کردند؛ موضوع دشوار تضمین عدم تکرار مشکلات اخیر مورد بحث قرار گرفت و هیئت روسی پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرد.»

هشدار ترکیه به یونان درباره اقدامات تحریک آمیز

«حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه به یونان نسبت به آزمایش صبر کشورش از طریق اقدامات تحریک آمیز، از جمله تهدید به گسترش آب‌های سرزمینی خود در دریای اژه هشدار داد.

بیانیه آمریکا و اروپا درباره روسیه

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، با انتشار بیانیه مشترکی، مدعی شدند «هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین عواقب جدی در پی خواهد داشت.»

اوضاع در قزاقستان رو به تثبیت است

کاخ کرملین گزارش داد که «قاسم جومارت توکایف»، رئیس جمهور قزاقستان، در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه گفته که وضعیت در قزاقستان در حال تثبیت شدن است.

آغاز رایزنی‌ها برای ایجاد روند سیاسی جامع در سودان

سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که «ولکر پرتز»، فرستاده دبیر کل سازمان ملل در سودان با مشورت شرکای سودانی و بین‌المللی، رایزنی‌های اولیه را برای روند سیاسی جامع بین طرف‌های سودانی به طور رسمی آغاز کرده است.

آمریکا موضوعات مورد مذاکره با روسیه را در ژنو اعلام کرد

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد «فهرست موضوعات مورد بحث در مذاکرات پیش رو میان واشنگتن و مسکو شامل توسعه موشکی، دامنه تمرینات نظامی انجام شده در اروپا و پرونده اوکراین است.»

زمین لرزه ۶ ریشتری در گینه نو

مرکز لرزه نگاری آمریکا گزارش داد که زمین لرزه‌ای به قدرت ۶ ریشتر «پاپوا گینه نو» را لرزانده است.

بین الملل،کرونا،آبادان خبر،آبادان نیوز
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: