پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > در گفتگوی تلفنی ۵۰ دقیقه‌ای بایدن و پوتین چه گذشت؟


کد خبر: ٢٣٤٢٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/10-١٢:٣٦

کاخ سفید اعلام کرد گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور روسیه و آمریکا ۵۰ دقیقه با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه اواخر روز پنجشنبه و همزمان با افزایش تنش‌ها بر سر اوکراین، حدود یک ساعت به صورت تلفنی با هم گفتگو کردند.

به گزارش «گلوبال نیوز»، مشاور سیاست خارجی پوتین گفت که در این گفتگوی تلفنی بایدن بار دیگر بر تهدید آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در صورت تشدید تنش یا تهاجم به اوکراین تاکید کرد، که پوتین به هشدار بایدن پاسخ داد و گفت که چنین اقدامی می‌تواند به گسست کامل روابط منجر شود. «یوری اوشاکوف» به نقل از پوتین گفت «این یک اشتباه بزرگ است که عواقب سنگینی در پی خواهد داشت.»

مقامات کاخ سفید نیز درباره این تماس تلفنی گفتند که این ۲ مقام عالی رتبه توافق کردند که مباحثی وجود دارد که ۲ طرف می‌توانند درآن جا پیشرفت معناداری داشته باشند، اما همچنین اختلافاتی وجود دارد که ممکن است حل و فصل آن‌ها غیرممکن باشد.

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که بایدن از روسیه خواست تا تنش‌ها با اوکراین را کاهش دهد و صراحتاً اعلام کرد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، آمریکا و متحدان و شرکای آن قاطعانه پاسخ خواهند داد.

این تماس تلفنی دومین تماس بین مقامات عالی رتبه این ۲ کشور در ماه میلادی جاری است و پیش از مذاکرات برنامه ریزی شده بین این ۲ رئیس جمهور در ۹ و ۱۰ ژانویه در ژنو صورت می‌گیرد.

مقامات کاخ سفید گفتند که تماس روز پنجشنبه ۵۰ دقیقه به طول انجامید.

گفته شده در این تماس تلفنی، بایدن همچنین به پوتین گفته است که حتی با وجود اینکه روس‌ها حدود ۱۰۰ هزار نیرو را به سمت اوکراین منتقل کرده‌اند و مقامات کرملین مطالبات خود را برای تضمین‌های امنیتی جدید از سوی آمریکا و ناتو افزایش داده‌اند، اما مسیر دیپلماتیک همچنان باز است.

مقامات کاخ سفید گفتند بایدن به صراحت اعلام کرده است که در صورتی که پوتین تصمیم به اقدام نظامی در اوکراین بگیرد، آمریکا آماده است تا از طریق تحریم‌ها، اوضاع اقتصادی روسیه را با دشواری روبرو کند. پوتین نیز در پاسخ خاطرنشان کرد که اشتباهات زیادی در طول ۳۰ سال گذشته انجام شده و بهتر است در این شرایط از چنین اشتباهاتی اجتناب کنیم.

بین الملل،بایدن،پوتین،آبادان خبر،آبادان نیوز
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: