مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان از معافیت از سربازی و ورود بدون کنکور به دانشگاه برای قهرمانان ملی خبر داد.

 

به گزارش آبادان نیوز حمیدرضا گرشاسبی در خرمشهر از تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی اینچئون با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: در بهمن ماه سال‌جاری با حضور رئیس جمهور از قهرمانان و مدال‌آوران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اینچئون تجلیل خواهد شد.

وی با تاکید بر حمایت وزارت ورزش و جوانان از قهرمانان و افتخارآفرینان عرصه ورزش، اظهار کرد: آیین‌نامه‌ای برای حمایت از ورزشکاران تعریف شده و به تصویب رسیده که مطابق با آیین‌نامه و متناسب با افتخارآفرینی ورزشکاران مبالغی را دریافت کرده و دارندگان عنوان‌های ویژه نیز با قرارگرفتن در فهرست مدال‌آوران صندوق حمایت از قهرمانان و مدال‌آوران به صورت ماهانه از آن صندوق حقوق دریافت خواهند کرد. این مسئول ادامه داد: برای مدال‌آوران مسابقات جهانی و طلای آسیایی نیز امتیازاتی همچون معافیت از سربازی و ورود بدون کنکور به دانشگاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان در ادامه برنامه‌های انجام شده در حوزه فرهنگی را برشمرد و عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی متنوع و بسیاری در حوزه فرهنگی توسط وزارت ورزش و جوانان انجام گرفته که از این میان می‌توان به حضور گسترده در راهپیمایی‌ها همگام با مردم کشور، مشارکت در عرصه‌های مختلف فرهنگی همچون جشنواره‌های فرهنگی ورزشی به لحاظ ایجاد نشاط برای جوانان و نوجوانان، شرکت در مراسم‌های مختلف مذهبی و اعزام به اردوهای برون مرزی و آوردن نام ائمه اطهار (ع) در زمان قهرمانی اشاره کرد.

گرشاسبی در ادامه با تشریح شیوه تنظیم برنامه‌های ورزشی، عنوان کرد: برخی برنامه‌ها بر اساس تقویم فدراسیون‌های جهانی تنظیم می‌شوند و برخی دیگر برنامه‌های فوق برنامه‌اند که با هدف استعدادیابی و شکوفایی ورزش انجام می‌شوند و برنامه‌های تنظیم شده برای سال 94 پربار‌تر و قوی‌تر و درسطح تمام استان‌ها و فدراسیون‌ها تدارک دیده شده است. وی اضافه کرد: این تقویم در حال آماده‌سازی است که با شروع فروردین نیز این برنامه‌ها با اولویت ورزش همگانی و ورزش بانوان شکل می‌گیرند

 

 اخبار آبادان ، اخبار خوزستان ، اخبار آبادان و خرمشهر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: