کد خبر: ٢٧٦٢٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/09-١٤:٢٧

مهران نادری بلداجی، مهدی نژاد سبهانی/ پرسنل شهرداری آبادان

 

آبادان نیوز: جایگاه و اهمیت خدمات شهری شهرداری ها بر هیچکس پوشیده نیست چرا که مستقیماً با شهر و زندگی شهروندان در ارتباط است. نظافت و پاکسازی شهر، مهم ترین اولویت حوزه خدمات شهری است که می تواند با عملکرد مطلوب، رضایت شهروندان را امکان پذیر نمود. در حوزه خدمات شهری، پاکبانان یا نارنجی پوشان خدمات شهر، در صف اول جبهه خدمت رسانی به شهروندان گرامی قرار دارند و معمولا مردم شهرها، شهرداری را از دریچه خدمات این کارگران گرامی می بینند و ارزش گذاری می کنند.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر


در قرآن کریم آیه ای در مورد پاکبانی داریم. پاکبانی شامل پاکبانی معنوی و مادی است. خداوند در سوره مبارکه شمس به خیلی چیزها قسم می خورد و در آخر بر کسی قسم می خورد که نفس خود را پاکبانی کند پس می توان نتیجه گرفت همه انسان ها، پاکبان هستند و اگر نباشند روی رستگاری را نخواهند دید.

خیلی ها فراموش نکرده اند که در سال 1391 نارنجی پوش 39 ساله بجنوردی که احمد ربانی نام داشت و با مشکلات مالی دست به گریبان بود بر وسوسه ای بزرگ غلبه نموده و کیف یک میلیاردی پیدا شده را بدون هیچ طمع و چشمداشت، تقدیم صاحبش نمود . در همان روزها رادیو بین المللی چین اورا نماد درستکاری و امانتداری ایرانیان خواند. حالا احمد ربانی، نارنجی پوش امانتدار، قهرمان کتاب های درسی شده است و ماجرایش نقل دبستانی ها. داستان نارنجی پوش امانتدار مصداقی از یک نوع امانتداری بود اما اطراف ما در شهر آبادان کم نیستند پاکبانانی که بارها و بارها مصداق امانتداری خود را در عین گمنامی به عرصه وجود گذاشته اند و نام آن ها در هیچ محفلی ذکر نگردید.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

از آنجا که حجم زیادی از فعالیت ها و اقدامات شبانه روزی شهرداری ها در سطح شهر برعهده این قشر زحمت کش قرار گرفته، لذا تقویت نیروی انسانی در این حوزه از ضروریات محسوب می گردد. نتایج بدست آمده از بازدیدهای میدانی و مصاحبه با این بزرگواران در حین کار، حاکی از این مطلب می باشد که اگر شرایطی فراهم گردد که در یک تعامل مثبت و دوطرفه، مشکلات و دغدغه های آن ها درک و مفهوم گردد، این بینش به نارنجی پوشان القا خواهد گردید که تلاش مجموعه شهرداری به سمت رفاه و آسایش آن ها خواهد بود و به تبع آن تصویر روشن تری از یک شهر زیبا نمود پیدا خواهد کرد.

در پایان لازم به ذکر این مهم است که احترام به این عزیزان، احترام به حق و حقیقت و از خود گذشتگی و ایثار است.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1401/08/10 7:36
0
0
ممنون از مطلب آموزندتون، خیلی خوشحالم که به زحمات پاکبانان عزیز تو این مطلب توجه کردین
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: