پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > انجمن یا فدراسیون ؛ مسئله این نیست


کد خبر: ٢٧٠٢٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/06/17-١٢:٤٤

داود مختاریانی

 

آبادان نیوز - جدا شدن انجمن آمادگی جسمانی از زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی که شامل ۲۶ رشته ورزشی می‌شود یکی از تصمیمات جنجالی چند روز گذشته وزرات ورزش و جوانان است که در ابتدا با مخالفت جدی مسئولان فدراسیون ورزش‌های همگانی مواجه شد ولی در نهایت این تصمیم عملی و فدراسیونی به نام فدراسیون آمادگی جسمانی تشکیل شد.
فدراسیون ورزش‌های همگانی مدعی بود که با جدا شدن انجمن آمادگی جسمانی از این فدراسیون، عملاً فدراسیونی به نام ورزش همگانی بی معنی خواهد شد و حتی دیگر رشته پیاده روی هم جزو این فدراسیون محسوب نمی‌شود. تا حدودی این انتقاد منطقی به نظر می‌رسد ولی سئوال اینجاست که آیا فدراسیون ورزش‌های همگانی توانایی برنامه ریزی برای ۳۱ رشته ورزشی را که ۲۶ رشته آن زیر مجموعه انجمن آمادگی جسمانی بوده است دارد؟
جواب مسلماً خیر است زیرا اکثر این رشته‌ها حتی نامشان به گوش علاقه مندان به ورزش نرسیده است، چه برسد به اینکه جذب این رشته‌ها شوند. رشته‌هایی مانند کتل بل، جیمستیک، کانگوجامپ، کراس ترینیگ، کلیستنیکس، بادی بالانس، باراوسل و ...
با توجه به موارد فوق به نظر می‌رسد تصمیم وزارت ورزش برای تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی و جدا کردن این رشته‌ها از فدراسیون ورزش‌های همگانی کار درستی است ولی ظاهراً فقط فدراسیونی به نام آمادگی جسمانی تشکیل شده است و هیچ برنامه فنی و کارشناسی شده برای فعالیت این فدراسیون پیش بینی نشده است. تغییر نام یک انجمن به فدراسیون و بالعکس در ورزش سابقه متعدد دارد و معمولاً این تغییرات سلیقه ای و بدون پشتوانه فنی انجام می‌شود.
رشته «دراگون بوت» چند سال پیش از فدراسیون قایقرانی جدا شد و به نام انجمن دراگون بوت به زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی منتقل شد ولی عملاً هیچ اتفاقی نیفتاد و صرفاً یک نام عوض شد.
ماجرای رشته‌ کریکت هم در نوع خود جالب است. این رشته ورزشی از ابتدا به عنوان انجمن کریکت فعالیت خود را آغاز کرد ولی بعد از مدتی تبدیل به فدراسیون و مجدداً تبدیل به انجمن شد.
بازی با اسامی بدون اینکه هیچگونه پشتوانه کارشناسی و فنی پشت آنها باشد در ورزش شبیه طنز شده است و هیچکس در تشکیلات ورزش نمی‌داند دلیل این تغییرات دقیقاً چیست و چه نتیجه‌ای در نهایت نصیب جامعه ورزش خواهد شد.
در ورزش کارگری وضع پیچیده تر می‌شود، زیرا هم «فدراسیون ورزش‌های کارگری» داریم، هم «معاونت ورزش کارگری» در وزارت کار و هم «انجمن ورزش شرکت‌ها» در فدراسیون انجمن‌های ورزشی!
آیا بهتر نبود وزارت ورزش به جای بازی با کلمات، به وضع موجود سر و سامان می‌داد و رشته‌های ورزشی از این پراکندگی و بلاتکلیفی نجات می‌یافت؟
«آشپز که دو تا شد آش یا شور می‌شود یا بی نمک»، ولی در ورزش حتی ۳ تا آشپز هم داریم و معلوم نیست تکلیف آشی که می‌پزند چه خواهد شد؟

 

منبع:اطلاعات 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: