پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > طوفان افکار عمومی در ابقای «اسکوچیچ»/ اولین واکنش علی دایی به رد پیشنهاد جانشینی اسکوچیچ


ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز : ابقای دراگان اسکوچیچ ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بازتاب زیادی در رسانه‌های کرواسی داشته است.

درحالیکه در روزهای اخیر با رای کمیته فنی فدراسیون فوتبال شایعه برکناری دراگان اسکوچیچ ، سرمربی تیم ملی به شدت قوت گرفته بود، روز گذشته فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اسکوچیچ را ابقا کرد تا تیم ملی کشورمان با این مربی کُروات راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بشود.

همانطور که خبر برکناری اسکوچیچ در کشورهای مختلف از جمله کرواسی و زادگاه این مربی بازتاب زیادی داشت، ابقای او هم باعث واکنش‌های متعدد و تا حدی یکسان در کرواسی شد.

سایت ۲۴sata که در روزهای اخیر گزارش‌ها و مصاحبه‌های مختلفی درباره برکناری اسکوچیچ کار کرده بود، بعد از ابقای این مربی نوشت: «ایرانی‌ها نظرشان را عوض کردند: بالاخره مربی کُروات آنها را به جام جهانی می‌برد». این رسانه همچنین در گزارش خود تاکید کرده است که ابقای اسکوچیچ پس از «واکنش طوفانی افکار عمومی ایران» بعد از تصمیم برای برکناری این مربی صورت گرفته است.

تصاویر | طوفان افکار عمومی در ابقای «اسکوچیچ» | چرخش فدراسیون ایران سوژه شد!

همچنین سایت sportklub با تیتر «چه چرخشی، اسکوچیچ هنوز سرمربی ایران است» اعلام کرد که ۶ روز پیش خبر برکناری اسکوچیچ از تیم ملی ایران منتشر شد اما فدراسیون ایران نظر خود را تغییر داد.

این رسانه هم در مطلبی مشابه، انتقادها از برکناری اسکوچیچ و فشار افکار عمومی را دلیل تغییر موضع فدراسیون ایران اعلام کرده است.

تصاویر | طوفان افکار عمومی در ابقای «اسکوچیچ» | چرخش فدراسیون ایران سوژه شد!

وب سایت tportal هم در گزارش خود تیتر «یک چرخش کلی پس از واکنش طوفانی هواداران؛ مربی کروات همچنان در جام جهانی قطر هدایت ایرانی‌ها را بر عهده خواهد داشت» به این موضوع پرداخت و اعلام کرد اسکوچیچ در سومین حضور متوالی تیم ملی ایران در جام جهانی سرمربی این تیم خواهد بود.

تصاویر | طوفان افکار عمومی در ابقای «اسکوچیچ» | چرخش فدراسیون ایران سوژه شد!


سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران از دلایل رد پیشنهاد جانشینی اسکوچیچ گفت.

علی دایی یک‌شنبه شب در حاشیه افتتاحیه جشنواره جزیره فوتبال در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ابتدا برای تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت دارم و پس از آن، لازم است بگویم فرصت مناسبی وجود دارد تا مردم دنیا، کشور ما و جزیره کیش را بشناسند چراکه همسایه دیوار به دیوار و آب به آب قطر هستیم.

او ادامه داد: امیدوارم این فرصت بزرگ را غنیمت بشماریم و به‌خوبی از آن استفاده کنیم. همه اتفاقات مثبت بستگی به خودمان و کارهایی که تا جام جهانی انجام می‌دهیم، دارد.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره شرایط تیم ملی عنوان کرد: فقط می‌توانم آرزوی موفقیت برای تیم ملی را داشته باشم. البته امیدوارم همه افراد اختلافات در تیم ملی را کنار بگذارند و سعی کنند بهترین بازی‌ها را انجام بدهند.

دایی در مورد رد پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی گفت: آرزوی هر مربی حضور روی نیمکت تیم ملی کشورش است، اما من برای خودم یک‌سری دیدگاه‌های دیگری دارم و بنابر آن عقاید زندگی می‌کنم.

او ادامه داد: الان نه زمان مناسبی برای حضورم در تیم ملی بود و نه وقت کافی برای تیم ملی وجود داشت. فکر می‌کنم بهترین تصمیم را گرفتم. از تمام عزیزانی که به من لطف داشتند، تشکر می‌کنم ولی الان زمان مناسبی برای گرفتن پست مربیگری تیم ملی نبو

علی دایی در خصوص دوری طولانی مدتش از فوتبال ابراز کرد: خدا را شکر این دوری موجب شده به کارهای دیگر و زندگی برسم و زندگی‌ام رونق بیشتری بگیرد.

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: