پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > درخواست سازمان لیگ فاقد پختگی است


کد خبر: ٢٥٧٥٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/07-١١:٤٩

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان معتقد است درخواست سازمان لیگ مبنی بر پیشنهاد سقف قرارداد برای بازیکنان به باشگاه‌ها خیلی دیر رخ داده و فاقد پختگی لازم است.

 

آبادان نیوز : جهانگیر کی‌ شمس درباره نامه سازمان لیگ فوتبال به باشگاه‌ها مبنی بر پیشنهاد سقف قرارداد برای بازیکنان اظهار داشت: متأسفانه این درخواست سازمان لیگ خیلی دیر مطرح و در واقع در دقیقه 90 اعلام شده است. اکثر تیم‌ها الان بازیکنان‌شان را گرفته‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای تمرینات و شروع مسابقات‌ هستند. ما وقتی به شرایط قراردادها و رقم‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم که به‌طور سرسام‌آوری قیمت‌ها بالا رفته است و بازیکنی که ما در تیم‌های نوجوانان و جوانان‌مان روی آن سرمایه‌گذاری کردیم و پرورش دادیم، به یکباره با قرارداد چند میلیاردی روبه‌رو می‌شود. در این شرایط ما دیگر نمی‌توانیم بازیکن‌مان را نگه داریم و با تیم‌های دیگر رقابت سالم داشته باشیم.

وی ادامه داد: سازمان لیگ در دوره‌ های گذشته هم چنین تصمیماتی گرفته بود مانند عدم حضور دروازه‌بان خارجی یا سقف قرارداد. ما چندین بار آزمون و خطا کرده‌ایم، ولی متأسفانه ‌هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم. به نظر من درخواست سازمان لیگ در حال حاضر فاقد پختگی است. اینکه در نامه پیشنهادی سازمان لیگ قید می‌شود در صورت موافقت سه چهارم تیم‌ها این پیشنهاد تصویب می‌شود، یعنی تعداد 12 باشگاه باید اعلام موافقت کنند در صورتی که همین باشگاه‌ها مشکل مالی ندارند و با هر قیمتی که خواسته‌اند بازیکن جذب کردند و به نوعی باعث بالا رفتن قیمت‌ها شده‌اند. جالب است که همین تیم‌های متمول در صف اول معترضان افزایش رقم قرارداد بازیکنان هم هستند.

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت با انتقاد از نقش دلال‌ها و ایجنت‌ها در بحث جذب بازیکنان خاطر نشان کرد: ‌تیم ما و یا تیمی مثل نفت مسجدسلیمان نمی‌توانند نقشی در این شرایط داشته باشند. سؤال من این است که سازمان‌های نظارتی، فدراسیون فوتبال و یا خود سازمان لیگ چرا در این مسئله ورود نمی‌کنند؟ همانطور که گفتم درخواست سقف قرارداد بازیکنان خیلی دیر از سوی سازمان لیگ اعلام شده است، در صورتی که به جای این کار باید درباره نقش دلال‌ها و ایجنت‌ها در فوتبال بررسی کنند و نگذارند که این افراد بیش از این فوتبال را به بیراهه ببرند.

کی‌ شمس افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که تیم‌های ضعیفی مثل تیم صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و چند تیم دیگر در فصل نقل‌وانتقالات دارند، این است که تیم‌های صنعتی و برخی تیم‌های دیگر با توجه به بودجه‌های کلانی که در اختیار دارند، برای جذب بازیکن هر پیشنهادی را که مدیر برنامه‌ها و ایجنت‌ها می‌دهند، می‌پذیرند و همین مسئله باعث می‌شود که رقم قرارداد بازیکنی که تا دو فصل پیش 500 میلیون تومان بوده است یک دفعه چند میلیاردی می‌شود. در این شرایط ما نمی‌توانیم رقابت کنیم و باید هر چه را در «تَه» بازار باقیمانده است، به خدمت بگیریم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که «سرمربی صنعت نفت چه زمانی انتخاب خواهد شد؟»، گفت: در حال بررسی شرایط هستیم و می‌خواهیم بهترین فرد را برای هدایت صنعت نفت انتخاب کنیم. به‌زودی تکلیف سرمربی و اعضای کادر فنی را نهایی می‌کنیم تا بیشتر از این زمان را از دست ندهیم، هرچند که با توجه به شرایط مالی باشگاه توان بالایی برای رقابت با سایر تیم‌ها نداریم. 

منبع : تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: