پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > لیز تراس استعفا داد/ ایمیل‌ های دردسر ساز


کد خبر: ٢٧٥٣٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/07/30-١١:١٨

ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز : لیز تراس فقط پس از ۴۵ روز عهده‌داری مقام نخست‌ وزیری بریتانیا از مقام خود کنار گرفت.

Truss

این اعلام استعفا بوسیله تراس در بیرون خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ، مقر نخست‌وزیری به دنبال از دست رفتن تقریبا کامل اقتدار سیاسی او با سقوط بازارها در واکنش به سیاست‌های اقتصادی او ، از دست دادن دو وزیر کلیدی کابینه و سلب اعتماد تقریبا همه نمایندگان حزب محافظه‌ کار در پارلمان بود.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

تراس به این ترتیب کوتاه‌مدت‌ترین نخست‌وزیر تاریخ بریتانیا خواهد بود.

تراس به این علت مجبور شد استعفا دهد که او رهبری حزب محافظه‌کار و مقام نخست‌وزیری را بر اساس یک پلتفرم دست‌راستی عوام‌گرا برده بود یا شاید فقط با چنین پلتفرم می‌توانست این مقام را ببرد، اما این سیاست باعث هراس بازارهای مالی و بعد هنگامی که او سعی کرد آن را ترمیم کند، به هراس حوزه‌های انتخاباتی انجامید. حزب محافظه‌کار هیشه دست‌راستی‌ها را به عنوان بخشی از اعضایش داشته است، اما از هنگام برگزیت به بعد آنها به بخش مسلط این حزب بدل شده‌اند.

کی‌یر استارمر، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی در واکنش به استعفای تراس گفت، اگر انتخابات زودرس برگزار شود، حزب او یک مانیفست «حاضر و آماده» دارد. سایر رهبران اپوزیسون و سازمان‌هایی مانند اتحادیه‌های تجاری هم با آن موافقند.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

اما با این که این ایده که حزب حاکم دو بار رهبرش را تغییر دهد، اما انتخابات زودرس برگزار نکند، احمقانه به نظر می‌رد، حزب محافظه‌کار در حالیکه در نظرسنجی‌های با فاصله زیادی از احزاب رقیب عقب است، چنین کاری نخواهد کرد. تنها سازوکار در دسترس در چنین وضعیتی این است که احزاب اپوزیسیون خواستار ری عدم اعتماد به دولت شوند و دولت را سرنگون کنند. اما این گزینه هم در شرایط فعلی محتمل به نظر نمی‌رسد.

در هر حال بازارهای سهام به استعفای نخست‌وزیر بریتانیا در پنجشنبه شب با امید به اینکه که آشوب سیاسی بریتانیا به زودی پایان خواهد یافت، با قیمت بالاتری به کار خود پایان دادند.


ایمیل‌هایی وجود دارد که برملا می‌کند دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا آگاهانه ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را مطرح کرده بود.

ترامپ

یک قاضی فدرال کالیفرنیا روز چهارشنبه ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) گفت که ترامپ ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا با وجود اینکه به او گفته شده بود که آمار و ارقامی که او در مورد تعداد آرای خود در انتخابات ۲۰۲۰ مطرح می‌کند، صحیح نیست اما او همچنان در سخنرانی‌ها و حتی در دادگاه به این اعداد و آمار غلط استناد کرده است.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

دیوید کارتر قاضی منطقه‌ای ایالات متحده زمانی این موضوع را کشف کرد که به جان ایستمن (وکیل ترامپ) دستور داد تا ایمیل‌های بیشتری را به کمیته‌ای متشکل از برخی از اعضای مجلس نمایندگان که در مورد حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره ایالات متحده توسط حامیان ترامپ تحقیق می‌کند، ارائه دهد.

زمانی که رئیس جمهور سابق و متحدانش شکست او در انتخابات ۲۰۲۰ به جو بایدن را به چالش کشیدند، ایستمن یکی از وکلای ترامپ بود.

قاضی کارتر روز چهارشنبه گفت که ترامپ هنگام ادعای تقلب در انتخابات، شهادت‌نامه‌ای را با ادای سوگند (مبنی بر صحت آن) درباره تقلب در شمارش آرای انتخابات در یکی از شهرستان‌های ایالت جورجیا امضا کرده است.

کارتر در خصوص این پرونده نوشته است: این ایمیل‌ ها آشکار می‌کند که رئیس‌جمهور ترامپ می‌دانست که ارقام مورد ادعای او برای تقلب در انتخابات اشتباه است اما همچنان به تکرار این اعداد، هم در دادگاه و هم برای مردم ادامه داده است.

قاضی کارتر قبلاً حکم داده بود که ایستمن و ترامپ احتمالاً با تلاش برای تحت فشار قرار دادن معاون رئیس جمهور وقت خود برای ایجاد مانع در کنگره مرتکب جرم شده‌اند.

این حکم در مورد شکایتی از ایستمن که به خاطر خودداری از در اختیار قرار دادن ایمیل‌های مورد نظر به کمیته منتخب در ۶ ژانویه پس از احضاریه کنگره تنظیم شده بود، صادر شد.

پیش از این قاضی کارتر به ایستمن دستور داده بود که ۲۰۰ ایمیل را در اختیار کمیته منتخب بگذارد اما او با این ادعا که این ایمیل‌ ها خصوصی است از این کار سر باز زده بود.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

قاضی کارتر روز چهارشنبه گفت که اگرچه با توجه به ادعای خصوصی بودن ایمیل‌ها و حمایت قانون از وکلا و موکلان آنها در این خصوص، وکیل ایستمن می‌تواند بنا بر حق قانونی خود از در اختیار گذاشتن قریب به اتفاق این ایمیل‌ها خودداری کند اما در مورد هشت ایمیل به‌خصوص، با استناد به اینکه این ایمیل‌ها در جهت پیشبرد اعمال مجرمانه (یکی از معدود مواردی که با استناد به آن می‌توان این حفاظت قانونی را لغو کرد) بوده، باید در اختیار کمیته منتخب قرار داده شوند.

با در اختیار قرار گرفتن این ایمیل‌ها، کارتر دریافت که چهار ایمیل نشان می‌دهد که ایستمن و سایر وکلای ترامپ پیشنهاد کرده‌اند که اساساً «هدف اولیه» از طرح شکایت، تأخیر در تأیید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ توسط کنگره بوده است.

قاضی کارتر گفت که چهار ایمیل دیگر نشان‌دهنده تلاش رئیس جمهور ترامپ و وکلای او برای طرح ادعاهای نادرست در دادگاه فدرال به منظور به تاخیر انداختن رای‌گیری ۶ ژانویه است.

ترامپ و متحدانش بیش از ۶۰ شکایت را برای به چالش کشیدن انتخابات ۲۰۲۰ که بایدن در آن برنده شد، با برخی دیگر از شکایت‌ها به بهانه تقلب در انتخابات و بدون هیچ مدرک مستدلی برای حمایت از این ادعاها، تنظیم کردند. این شکایت‌ها که ترامپ برخی از آنها را در دادگاه‌های فدرال طرح دعوی کرده بود، به طور قاطع توسط قضات رد شدند.

کمیته منتخب ۶ ژانویه که در ادامه تحقیقات خود، هفته گذشته به احضار ترامپ رأی داد، قرار است در هفته‌های آینده گزارشی از یافته‌های خود منتشر کند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: