پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > دومین مظنون چاقوکشی در ساسکاچوآن جان باخت


کد خبر: ٢٧٠٢٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/06/17-١١:٢٦

مظنون حمله با چاقو در استان ساسکاچوآن که پلیس او را بازداشت کرده بود، در نتیجه زخم‌هایی که به بدن خودش وارد کرده بود، جان باخت.

 

آبادان نیوز: مظنون چاقوکشی‌های گسترده یکشنبه گذشته در کانادا جان باخت.

شبکه تلویزیونی «گلوبال نیوز» کانادا روز چهارشنبه به نقل از چندین منبع پلیس اعلام کرد، مظنون حمله با چاقو در استان ساسکاچوآن که پلیس او را بازداشت کرده بود، در نتیجه زخم‌هایی که به بدن خودش وارد کرده بود، جان باخت.

پیشتر رویترز گزارش داد، پلیس کانادا پس از چهار روز تلاش برای بازداشت مظنون یاد شده، اعلام کرد، مرد مظنون به دست داشتن در چاقوکشی‌های روز یکشنبه در منطقه‌ای بومی نشین در ساسکاچوآن که ۱۰ کشته بر جا گذاشته بود، بازداشت شد.

براساس اعلام پلیس، «مایلز سَندرسون» ۳۰ ساله، به یک بازداشتگاه نزدیک شهر «روستِرن» در فاصله نزدیک به ۱۰۰ کیلومتری جنوب غرب جایی که کشتار روز یکشنبه رخ داده بود، برده شد.

پیکر بی جان «دِیمیِن سندرسون»، برادر ۳۱ ساله مایلز، روز دوشنبه، یک روز پس از آن کشتار، در یک علفزار در منطقه «جیمز اسمیت کری نیشن» پیدا شد.

هیچ جزئیاتی درباره بازداشت مایلز سندرسون تا کنون منتشر نشده است. در سلسله حمله روز یکشنبه، ۱۸ تن دیگر نیز زخمی شدند. این سلسله حادثه از جمله مرگبارترین حملات در تاریخ نوین کانادا به شمار می‌رود و جامعه این کشور را که به چنین اقدام‌های خشونت جمعی خو نگرفته است، لرزاند.

پلیس کانادا اعلام کرد، روشن شده است که برخی از قربانیان به طور مشخص هدف قرار گرفته بودند، در حالی که دیگر قربانیان به طور کاملا تصادفی هدف چاقوی دو برادر یاد شده، قرار گرفتند.

مقامات کانادایی هیچ انگیزه‌ای را برای این حمله‌ها (شناسایی و) مطرح نکرده اند. چاقوکشی یاد شده در منطقه جیمز اسمیت کری نیشن، که نزدیک به ۳۴۰۰ تن در آن زندگی می‌کنند، و روستای «وِلدون» که با «رِجینا»، مرکز این استان، نزدیک به ۳۲۰ کیلومتر فاصله دارد، روی داد.

این بازداشت اندکی پس از آن روی داد که پلیس کانادا با یک هشدار اضطراری، گزارش کرد که فردی مسلح به چاقو در حال رانندگی با یک دستگاه کامیونت (پیکاب) سرقتی، در شهر «واکاو» در شرق «روسترن» مشاهده شده است.

پلیس خاطرنشان کرد در حال تحقیق درباره این است که آیا برادر جوان‌تر ممکن است برادر بزرگ ترش را به قتل رسانده باشد یا خیر.

در روز سه شنبه برای مدتی کوتاه گمان می‌رفت که مایلز سندرسون در منطقه جیمز اسمیت مشاهده شده است، اما جست و جو‌ها در آن روز به کشف ردی از او نینجامید و پلیس اعلام کرد تشخیص داده است که او دیگر در آن منطقه به سر نمی‌برد.

 

 

منبع؛باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: