پست الکترونیک پنج شنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > سازمان جهانی بهداشت از شیوع آبله میمونی جلوگیری کند


کد خبر: ٢٥٣٦٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/12-١٥:٥٦

با افزایش شمار مبتلایان به آبله میمون، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت این ویروس مدتی به صورت غیر قابل شناسایی در حال انتشار بوده است.

 

به گزارش آبادان خبر، «تدروس آدهانوم»، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «ظهور ناگهانی آبله میمون در چندین کشور در سراسر جهان نشان می‌دهد که این ویروس برای مدتی به صورت غیرقابل شناسایی در خارج از آفریقا منتشر شده است».

همچنین طبق گفته دکتر «روزاموند لوئیس» سرپرست فنی مبارزه با آبله میمون در سازمان جهانی بهداشت، این ویروس ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها بدون شناسایی منتقل شده باشد، اگرچه تحقیقات در حال انجام است و هنوز هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد. لوئیس در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت: «ما واقعاً نمی‌دانیم که آیا برای مهار خیلی دیر شده است یا خیر. سازمان جهانی بهداشت و همه کشور‌های عضو سعی می‌کنند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کنند». همچنین به گفته او ردیابی تماس با افراد مبتلا و ایزوله کردن بیماران برای جلوگیری از شیوع بسیار مهم است.

سازمان جهانی بهداشت دیروز اعلام کرد بیش از ۵۵۰ مورد ابتلا به آبله میمون را در ۳۰ نفر شناسایی کرده است. آلمان برای مبارزه با گسترش این بیماری دست به کار شده و هفته گذشته ۴۰ هزار دوز واکسن آبله میمون سفارش داده است. اگرچه این، ویروسی جدید نیست، اما تا کنون بیشتر در کشور‌های آفریقایی مشاهده می شد؛ اما به تازگی شیوع آن در خارج از آفریقا و گسترش سریع آن به نگرانی‌ها افزوده است.

تا کنون، هیچ مورد مرگ و میر ناشی از شیوع فعلی در آمریکای شمالی و اروپا گزارش نشده است. آبله میمون معمولا با علائمی مشابه آنفولانزا از جمله تب، سردرد، درد‌های عضلانی، لرز، خستگی و ورم غدد لنفاوی شروع می‌شود. سپس ضایعات عفونی روی بدن ایجاد می‌شود. آبله میمون عمدتاً از طریق تماس مداوم پوست به پوست با این ضایعات پخش می‌شود. هنگامی که ضایعات ناپدید شده و لایه جدیدی از پوست تشکیل شده است، فرد دیگر مسری در نظر گرفته نمی‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: