پست الکترونیک پنج شنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > سرخط اخبار مهم جهان در ۱۶ بهمن


کد خبر: ٢٣٩١٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/16-١١:٥١

درخواست آمریکا و تعدادی از هم پیمانانش از کره شمالی برای بازگشت به مذاکره و هشدار آمریکا به چین درباره بحران اوکراین از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته به شمار می‌روند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل به شرح زیر است:

شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۳۹۱ میلیون و ۴۹۶ هزار نفر رسیده و بیش از ۵ میلیون و ۷۴۴ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

تاکنون بیش از ۳۱۰ میلیون و ۳۴۴ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

آمریکا برخی معافیت‌های تحریمی ایران را بازگرداند

دولت آمریکا مدعی شده که برخی از معافیت‌های تحریمی ایران را که از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین این کشور لغو شده بودند، بازگردانده است.

شمار تلفات کرونا در آمریکا از مرز ۹۰۰ هزار نفر گذشت

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه «جانز هاپکینز»، شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۹۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

نخست وزیر ارمنستان به ترکیه سفر می‌کند

«فواد اوکتای»، معاون رئیس جمهور ترکیه، می‎گوید که «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان قرار است در ماه مارس به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای عادی سازی روابط بین دو کشور به ترکیه سفر کند.

هشدار دولت آمریکا به چین درباره بحران اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد که به دولت چین درباره پس‌ زمینه تنش‌ها بر سر اوکراین هشدار داده است که وقوع یک درگیری بی‌ثبات‌کننده در اروپا به منافع چین در کل جهان آسیب می‌زند.

مسکو: برخورد آمریکا با بسته شدن دفتر رسانه‌ها استاندارد دوگانه است

سفارت روسیه در واشنگتن محکومیت تصمیم مسکو برای بستن دفاتر رسانه آلمانی «دویچه وله» و نادیده گرفتن تصمیم آلمان برای توقف پخش «راشا تودی» را نمونه‌ای از استاندارد‌های دوگانه آمریکا توصیف کرد.

درخواست آمریکا از کره شمالی برای «بازگشت به مذاکرات بدون پیش شرط»

آمریکا، ژاپن و تعدادی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل از کره شمالی خواستند تا به «گفت‎وگو بدون پیش شرط» درباره پرتاب موشک یکشنبه گذشته از سوی پیونگ یانگ بازگردد.

بین الملل،کرونا،آبادان خبر،آبادان نیوز
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: