پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > طوفان زمستانی برق بیش از ۱۰۰ هزار خانه در آمریکا را قطع کرد


کد خبر: ٢٣٨٥٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/10-١٢:٥٤

طوفان زمستانی و بارش برف در ۱۰ ایالت شرقی آمریکا موجب قطع برق ۱۰۰ هزار خانه شد.

 

به گزارش آبادان خبر، طوفان شدید زمستانی موجب بارش سنگین برف و وزش باد‌های شدید در ۱۰ ایالت شرقی آمریکا شد و برق بیش از ۱۰۰ هزار خانه را قطع کرد.

پیش بینی می‌شود در پی این طوفان زمستانی که از سهمگین‌ترین طوفان‌های زمستانی در آمریکا پس از سال‌ها به شمار می‌رود، برق تعداد بیشتری از خانه‌ها قطع شود.

تاثیر طوفان که از بزرگترین طوفان‌های زمستانی بود، در ایالت‌های نیوجرسی و پنسیلوانیا شدید و فوری بود، به طوری که مقامات محلی از مردم خواستند در خانه بمانند و برای همه چیز آماده باشند.

یکی از شهروندان گفت: ما آماده شده ایم. مواد غذایی زیادی خریده ایم و در خانه نشسته ایم.

طوفان زمستانی بوستون را مشابه برف و بوران بی سابقه ۴۴ سال پیش دانسته اند که موجب بارش بیش از ۶۰ سانتیمتر برف در شهر شد. ظاهراً طوفان اخیر هم اثر نسبتاً مشابهی داشته است. هرچند اوضاع در نیویورک به این بدی نبود. اما دمای هوا به ۱۰ درجه زیر صفر رسید و همه، حتی حیوانات از سرما به خود می‌لرزیدند. طوفان کل شمال شرق آمریکا را که محل زندگی دست کم ۷۰ میلیون نفر است، فرا گرفته است.

کاربران توئیتر این تصویر ویدئویی را از شدت و قدرت وزش باد در شبه جزیره کِیپ کاد نزدیک بوستون منتشر کردند. سرعت وزش باد ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت بود. طوفان در مناطق کم ارتفاع‌تر در امتداد سواحل شرقی موجب نگرانی شده است.

زمانی که همه برف‌ها آب شود، به دریا باز می‌گردد، به همین دلیل مقامات درباره احتمال بروز سیل در منطقه هشدار داده اند. برف و کولاک در سراسر شمال شرق کشور موجب اختلال گاه و بیگاه در سفر‌ها شد.

در فرودگاه‌ها هزاران پرواز لغو شد و حرکت قطار‌ها متوقف شد. پیش بینی می‌شود بارش برف به تدریج متوقف شود و از یکشنبه هوا به تدریج گرمتر شود و عملیات پاکسازی و برف روبی آغاز شود.

 

 

آمریکا،سیل،طوفان،حوادث طبیعی،بارش برف و باران،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: