پست الکترونیک سه شنبه ٢٨ فروردين ١٤٠٣
اخبار > یک کارخانه تاسیسات شیمیایی در آتش سوخت


کد خبر: ٢٣٦٣٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/25-١٠:٤٢

رسانه‌های محلی از وقوع آتش سوزی در یک کارخانه مواد شیمیایی با ذخایر عمده کلر در نیوجرسی خبر دادند.

 

به گزارش آبادان خبر، یک کارخانه مواد شیمیایی در شهر پاسائیک ایالت نیوجرسی آتش گرفته و تاکنون گزارشی از علت وقوع حریق، میزان خسارات مالی یا تلفات جانی منتشر نشده است.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های محلی، یکی از دو تاسیسات شیمیایی که در شعله‌های آتش در حال سوختن است، دارای ذخیره عمده‌ای از کلر است.

به ساکنان محلی هشدار داده شده که پنجره ها را بسته و در داخل منازل خود بمانند اما برخلاف این هشدار مردم و از جمله کودکان برای دیدن آتش سوزی به محل حادثه رفتند. آتش سوزی به مرور وسعت یافته و باعث تخلیه خانه‌های مجاور شد حتی برخی ساختمان ها زیر شعله‌های آتش فرو ریخت.

نیک کالووی از شبکه سی بی اس «CBS News» به نقل از هکتور سی لورا، شهردار پاسائیک گزارش داد که حدود ۱۰۰ هزار پوند ماده شیمیایی خطرناک کلر در آتش شعله ور شده است.

سازمان هواشناسی در یک پیش‌بینی آب‌وهوایی اعلام کرد که دود سمی بالقوه ناشی از این آتش سوزی می‌تواند تا جزیره استتن نیویورک منتقل شود. فیل مورفی، فرماندار نیوجرسی در بیانیه‌ای از مردم محلی خواست که پنجره‌های خود را بسته نگه دارند.

گاز کلر می‌تواند کشنده باشد و در طول جنگ جهانی اول به عنوان یک سلاح شیمیایی مورد استفاده قرار گرفت. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، علائم قرار گرفتن در معرض کلر می‌تواند شامل دشواری تنفس، استفراغ، تاول، تاری دید و احساس سوزش در بینی، دهان و چشم باشد

 

 

 

آتش سوزی،حادثه آتش سوزی،نیوجرسی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: