پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > تاریخ پر ابهام مدارس شبانه روزی بومیان در آمریکا/ سومین آزمایش موشکی کره شمالی در یک هفته


وضعیت مدارس شبانه روزی بومیان در آمریکا همچنان با واکنش‎هایی همراه است.

 

آبادان خبر: کلیسا‌ها در حال پیوستن به دولت فدرال آمریکا در مواجهه با تاریخ اغلب وحشیانه مدارس شبانه روزی بومیان هستند که کودکان را از خانواده هایشان به زور جدا می‌کرده و به این نوع مدارس می‌فرستادند.

به گزارش «ایندین کانتری تودی»،  کودکان بومی در این نوع مدارس اغلب مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند، کمتر تغذیه می‌شدند و به عنوان برده مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ برخی از آن‌ها بدون اینکه هرگز به خانه بروند در آنجا جان خود را از دست دادند.

با بیش از ۱۰۰ مدرسه، فرقه‌های مختلف کاتولیک بیشتر مدارس شبانه روزی مسیحی بومیان را اداره می‌کردند.

 

 

مسیحیان از اوایل دهه ۱۶۰۰ زمانی که کودکان بومی را از خانواده هایشان جدا می‌کردند تا آموزش‌های مسیحی به اصطلاح متمدنانه را دریافت کنند، شروع به فعالیت در مدارس شبانه روزی بومیان کردند.

ریاست کاتولیک، از جمله روسای واتیکان و کنفرانس اسقف‌های کاتولیک آمریکا، که بالاترین سطح مرجعیت کلیسا در آمریکا است، به طور معمول از مسئولیت نقش خود در اداره مدارس شبانه روزی بومیان طفره رفته اند.

کلیسا هنوز برای نقش خود در این موضوع عذرخواهی نکرده است، اگرچه مقامات گفتند که با تحقیقات دولت آمریکا همکاری می‌کنند.

«باسیب بریو هارت»، یکی از کودکان بومی بود که در سال ۱۹۴۰ در یکی از مدارس شبانه روزی بومیان حضور داشته است.

وی در رابطه با این مدارس فاش کرده «تحمل آزار‌های جسمی در مدارس بومی سخت بود.»


ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی موشک نامشخصی را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز جمعه یک موشک ناشناس به سمت شرق شلیک کرد و این سومین پرتاب در مدت کمی بیش از یک هفته بود.

به گزارش «یونهاپ»، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بدون اشاره به جزئیات بیشتر، این پرتاب را اعلام کرد.

این آزمایش کره شمالی چند روز پس از آن صورت گرفت که واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه شش شهروند کره شمالی که در برنامه‌های تسلیحات نظامی و موشک‌های بالستیک این کشور شرکت داشتند، اعمال کرد.

کره شمالی آنچه را که ادعا می‌کند موشک‌های مافوق صوت است چهارشنبه هفته گذشته و سه شنبه در تلاشی آشکار برای دستیابی به سلاح‌های جدید و پیشرفته در بحبوحه بن بست مذاکرات هسته‌ای با آمریکا شلیک کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز بعد از نظارت کردن بر آزمایش موشکی اخیر این کشور، خواستار افزایش توان نظامی کره شمالی شد.

پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده، اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

پیش از این نیز کیم سونگ، نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی، گفت پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری ندارد.

بین الملل،آزمایش موشکی،مدارس شبانه روزی بومیان،آبادان خبر،آبادان نیوز
ابوالفضل امیری
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: