پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲۵ آذر


کد خبر: ٢٣٢٢٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/09/25-١١:١٩

واکنش ها به توافق میان آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران بر سر تاسیسات کرج و عملیات نیروهای یمنی در عربستان سعودی از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته به شمار می روند.

 

به گزارش آبادان خبر، مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲۷۲ میلیون و ۴۸۴ هزار نفر رسیده و بیش از ۵ میلیون و ۳۴۵ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

تاکنون بیش از ۲۴۴ میلیون و ۸۶۸ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

ارتش آمریکا حمله به پایگاه التنف در سوریه را تایید کرد

«بیل اربن»، سخنگوی سنتکام می‌گوید که روز سه شنبه گذشته یک فروند پهپاد وارد پایگاه «التنف» در استان دیرالزور سوریه شده است.

واکنش روسیه به توافق آژانس و ایران

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، در واکنش به توافق میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تاسیسات کرج، در توییتر خود نوشت «من معتقدم آمریکا قدر توافق بین تهران و  آژانس را می‌داند؛ حداقل من دیگر شایعاتی در مورد نشست فوق العاده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی‌شنوم. توافق بر سر تاسیسات کرج یک پیشرفت واقعی است.»

عملیات نیرو‌های یمنی در عربستان سعودی

«یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، گزارش داد که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور آشیانه جنگنده‌ها را در پایگاه هوایی «ملک خالد» در استان «خمیس مشیط» و اهدافی حیاتی را در استان جیزان با ۵ فروند موشک بالستیک هدف قرار داده است.

رایزنی وزرای دفاع کانادا و آمریکا درباره اوکراین

«لوید آستین» و «آنیتا آناند»، وزرای دفاع آمریکا و کانادا، طی یک تماس تلفنی درباره وضعیت اوکراین رایزنی کردند.

مقابله پدافند هوایی سوریه با تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی

پدافند هوایی سوریه ساعاتی پیش با حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به برخی مناطق در جنوب این کشور مقابله کرده و موشک های شلیک شده را رهگیری و منهدم کرده است.

استقبال سازمان ملل از توافق ایران و آژانس

«فرحان حق»، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، از اقدام داوطلبانه ایران در تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اجازه دادن برای جایگزینی دوربین های مجتمع «تسا» در کرج، استقبال کرد.

 

بین الملل،کرونا،آبادان خبر،آبادان نیوز
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: