پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > بیماریابی سریع مانع شیوع بیشتر تب کریمه کنگو /ثبت یک مورد قطعی ابتلا در جنوب غرب خوزستان


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بیماریابی سریع مانع شیوع بیشتر تب کریمه کنگو در جنوب غرب خوزستان شد و تا امروز تنها یک مورد ابتلای قطعی به این بیماری در بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان بستری است.

 

آبادان نیوز _ دکتر سید محمد محمدی صبح امروز اظهار کرد: با تلاش کارشناسان بهداشت در مسیر بیماریابی تب کریمه کنگو، افزایش موارد ابتلا را در منطقه نداشتیم و حال تنها بیمار قطعی نیز نسبت به 3روز گذشته بهتر است.
وی با اشاره به این موضوع که بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در بخش مراقبت‌های ویژه قلب بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان بستری است، افزود: 2مورد مشکوک دیگر نیز داریم که با توجه به علائم ایشان، احتمالا جواب آزمایش آنها منفی خواهد بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: برای مقابله با این بیماری نیاز است که شهروندان عزیز، گوشت و محصولات دامی را از فروشگاه‌های مجاز خریداری کنند و از خرید این محصولات از فروشندگان دوره‌گرد و در مسیر جاده خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه نیاز است که بدون استفاده از وسایل حفاظتی (دستکش، روپوش و ...) از تماس با لاشه احشام و خون ترشحات دام پرهیز کنید، گفت: برای از بین بردن بیماری لازم است که گوشت تازه را حداقل به مدت 24ساعت در یخچال نگهداری کنید و بعد از تماس با گوشت و احشای دامی حتما دست‌‎ها را به روش صحیح با آب و صابون بشویید.
دکتر محمدی خاطرنشان کرد: جگر دام تازه ذبح‌شده را قبل از مصرف به مدت 48ساعت در یخچال نگهداری و سپس به خوبی پخته و مصرف کنید.
وی سردرد، تب بالا، کمردرد شدید و درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ، قرمزی چشم و خونریزی را از علائم این بیماری عنوان کرد.

منبع:روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: