پست الکترونیک چهارشنبه ٠٥ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > انجام نخستین عمل تعویض مفصل زانو در شادگان


کد خبر: ٢٥٥٧٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/27-١٤:٠٩

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان گفت: برای نخستین بار در شهرستان شادگان، عمل جراحی تعویض مفصل زانو در بیمارستان شهید علی معرفی‌زاده بر روی یك خانم 67ساله انجام شد.

 

آبادان نیوز _ دکتر نوراله طاهری اظهار کرد: آرتروز مفصل زانو یكی از شایعترین بیماری‌هایی است كه هر روزه در درمانگاه‌های ارتوپدی مشاهده می‌شود و تقریباً حدود 50درصد افراد بالای 50 سال به درجاتی، از آرتروز زانوها رنج می‌برند.وی افزود: در مورد درمان آرتروز هنوز علاج قطعی پیدا نشده است، اما در مواردی كه درمانهای غیرجراحی اثربخشی خود را از دست داده‌اند درمان جراحی می‌تواند بسیار سودمند باشد.

در این عمل برای بیمارانی كه به دلیل كهولت سن و یا آسیب مفصل زانو، مفصل طبیعی آنان فاقد كارایی شده است، مفصل كامل مصنوعی جایگزین می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان اضافه کرد: بیماران شادگانی نیازمند عمل «آرتروپلاستی» در گذشته مجبور بودند برای انجام این عمل به بیمارستان‌های بزرگ مركز استان مراجعه كنند كه با تجهیز بیمارستان‌ شهید علی معرفی‌زاده شادگان و بهره‌گیری از كادر مجرب، این عمل برای نخستین بار در این شهرستان انجام شد.وی با بیان اینکه این عمل موفقیت‌آمیز توسط تیم جراحی ارتوپدی و بیهوشی بیمارستان شهید علی معرفی‌زاده طی مدت 2ساعت انجام شد، خاطرنشان کرد: هم اكنون حال عمومی بیمار خوب است و پس از 2روز می‌تواند بر روی پای خود راه رفته و كارهای شخصی را انجام دهد و تا یك هفته دیگر نیز از بیمارستان مرخص خواهد شد.

دکتر طاهری تصریح کرد: این عمل جراحی بر روی بیمارانی كه دچار عوارضی مانند ساییدگی شدید زانو، تخریب مفصل و ساییدگی‌هایی كه علل آن آسیب رباط و شكستگی قبلی بوده، انجام می‌شود و پزشكان این عمل را به افراد بالای 50 سال كه دچار آسیب‌های مورد اشاره هستند پیشنهاد می‌كنند. 

منبع:روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان 

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: