پست الکترونیک پنج شنبه ٠٦ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > دو مصدوم حادثه متروپل بستری در بیمارستان در مسیر بهبودی


کد خبر: ٢٥٣٥٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/11-٢٠:١١

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تنها 2مصدوم حادثه متروپل در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند که ایشان هم در مسیر بهبودی هستند.

 

به گزارش آبادان خبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، دکتر سید محمد محمدی، ظهر امروز اظهار کرد: از همان لحظه ابتدایی شکل‌گیری بحران به واسطه تماس‌های مردمی، بلافاصله 15 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند تا بیماران را به بیمارستان‌های شهید بهشتی، امام خمینی(ره) و 17 شهریور منتقل کنند.
وی افزود: ساعاتی بعد از حادثه با توجه به ابعاد آن و همراهی شهرستان‌های همجوار 50 آمبولانس 4اتوبوس آمبولانس و 2بالگرد را برای خدمات‌رسانی به مصدومان در منطقه داشتیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بعد از انتقال بیماران به بیمارستان همه پزشکان طب اورژانس، جراح، جراح اعصاب و ارتوپد منطقه را به بیمارستان فراخواندیم و حتی پزشکان و پرستارانی که نوبت کاری‌شان نبود نیز به صورت خودجوش به بیمارستان آمدند و مشغول خدمات‌رسانی شدند.
وی اضافه کرد: با اقدامات اولیه و اعمال جراحی 37 مصدوم و 35 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند و در حال حاضر تنها 2مصدوم حادثه متروپل در بیمارستان بستری هستند که این 2نفر نیز در مسیر بهبودی قرار دارند.
دکتر محمدی خاطرنشان کرد: از همان لحظات اولیه با توجه به ازدحام مردم و نیروهای آواربردار این آمادگی را داشتیم که اگر خدای‌نکرده شاهد ریزش دوباره باشیم خدمات‌رسانی مختل نشود.
وی تصریح کرد: تمام بیمارستان شهید بهشتی را برای حادثه احتمالی بسیج کردیم و اکثر بیماران غیرمرتبط را با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان آیت‌اله طالقانی منتقل کردیم و در این بین جا دارد از همدلی و هماهنگی بیمارستان امام خمینی و 17 شهریور نهایت قدردانی را داشته باشم به این خاطر که از همه امکانات خود برای خدمات‌رسانی استفاده کردند.
دکتر محمدی با بیان اینکه 120 نیروی فوریت‌های پزشکی در محل حادثه حضور پیدا کردند، گفت: 10 جراح عمومی و 7 جراح اعصاب و ارتوپد نیز در بیمارستان مستقر شدند و در همه رشته‌ها نیز افراد در حالت آماده‌باش کامل بودند.
وی بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی این بود که امکانی فراهم شد تا افرادی که از عزیزان مفقود خود بی‌‎اطلاع بودند مشخصات ایشان را از طریق شماره تلفن اعلام‌شده در اختیار فوریت‌های پزشکی گذاشته شود و همکاران بنده نیز بعد از تسلی دادن به این عزیزان، بلافاصله بعد از پیدا کردن حادثه‌دیدگان، این موضوع را به خانواده‌ها اعلام می‌کردند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: تیم سلامت روان معاونت بهداشت نیز با حضور در محل حادثه با اطرافیان حادثه‌دیدگان صحبت کرده و حمایت روانی را انجام می‌دادند.
وی تصریح کرد: نیروهای بهداشت محیط نیز به صورت مکرر بر سلامت فضای حادثه نظارت داشته و کیفیت بهداشتی آب و غذای توزیع‌شده را پایش می‌کنند.
وی ضمن تشکر ویژه از وزیر کشور، استاندار خوزستان و فرماندار آبادان که از ساعات اولیه پای کار بودند، گفت: دکتر عین‌الهی، وزیر بهداشت نیز به صورت روزانه شرایط منطقه را دنبال می‌کنند و دکتر کریمی، معاون درمان وزارت نیز به محل اعزام شدند و از نزدیک شرایط را بررسی کردند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: