پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > چگونه باید از انتقال تب کریمه کنگو پیشگیری کرد؟


کد خبر: ٢٦٨٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/06/09-١٠:٥٩

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص راه‌های پیشگیری از انتقال تب کریمه کنگو توضیحاتی ارائه کرد.

 

آبادان نیوز : دکتر سید محمد علوی با اشاره به شناسایی موارد ابتلا به تب کریمه کنگو در خوزستان اظهار کرد: تب خونریزی دهنده تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که تا حدود ۴۰ درصد مرگ و میر دارد.

وی افزود: متاسفانه تاکنون واکسن موثری علیه این بیماری معرفی نشده و درمان قاطعی نیز برای آن وجود ندارد بنابراین بهترین راه مقابله با آن، پیشگیری از بیماری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه بیماری تی خونریزی دهنده کریمه کنگو از طریق کنه به انسان منتقل می‌شود، گفت: کاهش امکان انتقال از کنه به انسان یکی از راه‌های پیشگیری از این بیماری است بنابراین کسانی که با دام‌ها سر و کار دارند باید از لباس‌های آستین بلند و شلوار استفاده کنند. برای اینکه کنه به راحتی قابل دیدن باشد نیز باید از لباس‌های رنگ روشن استفاده شود.

علوی بیان کرد: استفاده از کنه‌کش برای کشتن کنه روی لباس، استفاده از مواد دورکننده کنه‌ها از پوست و بدن، بررسی مرتب لباس‌ها و بدن از نظر وجود کنه و دور کردن موها از بدن باید انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: هنگام دست زدن به حیوانات نیز باید از دستکش و لباس حفاظتی استفاده شود. قرنطینه کردن دام‌ها قبل از وارد شدن به کشتارگاه‌ها یا درمان دام‌ها با کنه‌کش‌ها دو هفته قبل از وارد شدن به کشتارگاه‌ها نیز الزامی است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه این بیماری از طریق کنه، انتشار ترشحات بیماران آلوده یا دست‌ها منتقل می‌شود، افزود: به منظور کاهش خطر انتقال بیماری از انسان‌های بیمار به انسان‌های سالم باید پرستاران و پزشکان و افرادی که از بیماران مراقبت می‌کنند از وسایل حفاظتی مانند ماسک و محافظ صورت استفاده کنند. افرادی که به ملاقات بیماران‌شان می‌روند نیز بعد از ملاقات حتما باید به خوبی دست‌های‌شان را با آب و صابون بشویند.

منبع : ایسنا
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: