پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > جراحی عروق بیماران دیالیزی با پیوند رگ مصنوعی در آبادان


کد خبر: ٢٦٨٢٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/06/06-١١:٥٣

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: عمل جراحی عروق بیماران دیالیزی با پیوند رگ مصنوعی و پورت‌گذاری و تعبیه کاتتر دایم عروقی بیماران شیمی درمانی برای نخستین بار در جنوب غرب خوزستان در آبادان انجام شد.

 

آبادان نیوز : به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان دکتر سیدمحمد محمدی بیان کرد: این عمل توسط دکتر میلاد صرافی، فوق‌تخصص جراحی عروق در اتاق عمل بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان انجام شد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های دسترسی به گردش خون بیمار برای انجام همودیالیز، استفاده از کاتترهای وریدی موقت و دایمی است، افزود: به تازگی در آبادان علاوه بر انجام کاتتر وریدی موقت، کاتتر دایم و  نیز عمل جراحی فیستول در ناحیه دست (ارتباط بین یک شریان و یک ورید از طریق جراحی) انجام می‌شود و بیماران دیگر نیاز به مراجعه به مرکز استان ندارند.

وی اضافه کرد: در دو روز گذشته با توجه به پذیرش بیماران در کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی آیت‌اله طالقانی، برای تعدادی بیمار پورت‌گذاری شیمی درمانی، تعبیه کاتتر دایم دیالیز و فیستول وریدی شریانی اجرایی شد.

دکتر محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه بهترین راه دیالیز از طریق رگ‌های خود بیمار است، شریان و ورید پیوند داده و پس از آماده‌سازی پیوند، بیمار برای دیالیز از فیستول مذکور معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین بار برای بیماری ۲۵ساله (نابینا و ناشنوا) در آبادان گرافت شریانی وریدی تعبیه شد افزود: در این مدت ۲۱ عمل انجام شد و امیدواریم بتوانیم قدم‌های خوبی در این زمینه برداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: باتوجه به اینکه بیمارستان طالقانی آبادان ست‌های واریس را نیز تهیه کرده است امیدواریم که بتوانیم عمل‌های واریس را هم در این مرکز درمانی انجام دهیم.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر مجموعه خدمات بهداشت درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

منبع : ایرنا

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: