پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > مرز شلمچه بسته شد


کد خبر: ٢٧٠٤٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/06/18-١٢:٢٧

اخبار اجتماعی

مرز شلمچه بسته شد

پایانه‌ های مرزی شلمچه و چذابه موقتا بر روی زائران اربعین حسینی بسته شدند.

 

آبادان نیوز : بسته شدن گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه به روی زائران اربعین حسینی، به دنبال تصمیم ستاد مرکزی اربعین گرفته شده است.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همه مرزهای منتهی به معابر خروجی زایران به عراق به دلیل نگرانی از امنیت و سلامت زایران تا اطلاع بعدی بسته شد.

سید مجید میر احمدی افزود: پس از اینکه پایانه‌های مرزی ما تخلیه شد، اوضاع داخلی عراق به لحاظ ازدحام جمعیت بررسی، و درباره چگونگی باز شدن مجدد مرزها تصمیم گیری خواهد شد که اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: تلاش می‌شود تنها کسانی که در پایانه‌های مرزی حضور دارند هستند، در ساعات آینده با مدیریت و کنترل اطمینان بخشی یا توجیه شوند که برگردند یا اینکه با شرایط اطمینان بخشی از مرز عبور داده شوند.

میراحمدی اضافه کرد: تصمیم گرفته شد که صدور گذرنامه‌های ویژه اربعین متوقف شود.

عصر دیروز پایانه مرزی شلمچه شاهد ازدحام زائران اربعین حسینی بود که عبور آنها به دلیل نبود امکانات لازم به ویژه وسایل حمل و نقل برای انتقال زیران از شلمچه به شهرهای مقدس عراق، در ساعاتی دچار وقفه شد.

پایانه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق، و پایانه مرزی چذابه در شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان، ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

منبع : ایرنا

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: