پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > فعالیت دائمی ستاد اربعین منطقه آزاد اروند


کد خبر: ٢٦٩٢٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/06/12-١١:٥٨

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با حضور در بر نامه «بازتاب» سیمای مرکز آبادان، گفت: برای حفظ و امنیت تجهیزات و امکانات موجود و جلوگیری از هزینه های مجدد، ستاد اربعین منطقه آزاد اروند دائمی می شود.

 

آبادان نیوز : حجت الاسلام و المسلمین عادل فریحی فعالیت ستاد اربعین منطقه آزاد اروند را در دو بعد عمرانی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در قرارگاه عمرانی اتفاقات و دستاوردهای بسیار مهمی نظیر آسفالت، پشتیبانی، بهسازی و روشنایی معابر، ساماندهی سرویس های بهداشتی، ایجاد سایبان و مه پاش و… رقم خورد.

دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند ، خاطرنشان کرد: با تصمیم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ؛ برای حفظ و امنیت تجهیزات و امکانات موجود و جلوگیری از هزینه های مجدد، ستاد اربعین منطقه آزاد اروند دائمی می شود.

فریحی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به موضوع برنامه که توسعه فراگیر فرهنگی در شهرستان های آبادان و خرمشهر بود، اظهار داشت: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، معاونت گسترده‌ایست که 6 مدیریت را با امور بسیار وسیع زیر مجموعه خود دارد.

وی افزود: عناوین کلی که برای این معاونت دیده شده طراحی، راهبری، حمایت و تقویت فعالیت در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، ورزشی و صنایع خلاق است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، فرهنگ را شامل سه عرصه دانست و گفت: عرصه اول تصمیمات کلانی است که مسئولان می بایست اتخاذ کنند و جهت دهی تصمیمات بر مبنای فرهنگ باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فریحی، عرصه دوم را شکل دهنده به ذهن و رفتار عمومی جامعه که به معنی رفتار‌سازی فرهنگی است، تعریف کرد و ادامه داد: عرصه سوم فرهنگ سیاست های کلان آموزشی و علمی دستگاه های موظف نظام است که عملکرد دستگاه های آموزشی، درمانی، گردشگری و ورزشی را جهت می دهد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می فرمایند؛ آن فکری که جامعه را حرکت می‌دهد بحث فرهنگ است، اذعان داشت: سه عرصه فعالیت فرهنگی کلان، ذیل عناوین مدیریتی این معاونت تعریف شده است.

دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند با تأکید بر این مهم که سندی که باید روی آن کار شود؛ اندیشه های فرهنگی مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که علیرغم اعمال اقتصاد مقاومتی، فرهنگ مقاومتی نیز باید در دستور کار قرار گیرد‌.

فریحی، گفت: برای رسیدن به اهداف کلان این معاونت، 3 رویکرد را پیش می بریم که بحث مطالعه قائل به احصاء ظرفیت ها است.

وی ضمن اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد اروند در این سال ها خدماتی در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری خصوصا در تجهیزات و زیرساخت ها انجام داده ، افزود: اما هنوز در این خصوص به حد نرمال نرسیده ایم؛امروز مهم عترین موضوع بحث مطالعه و پایش است که در معاونت فرهنگی تلاش کرده ایم حضور و دست غیر بومی ها را از فعالیت ها و مطالعات قطع کنیم و ظرفیت های منطقه را شناسایی کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: آخرین نظریه حضرت آقا در مباحث فرهنگی؛ فعال کردن حلقه های میانی است که منظور از این حلقه ها گروه های مردمی هستند که در حوزه های مختلف فرهنگی فعالیت می کنند و وابسته به دولت نیستند.

فریحی، تصریح کرد: برای ایام اربعین در منطقه دو هکتاری، موکب هنر را راه اندازی خواهیم کرد تا گروه های نمایشی که نمایش های مرتبط با این ایام دارند بتوانند هنرنمایی کنند.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت هنرمندان پیش از این استفاده نشده بود و ما می خواهیم از حضورشان بهره مند شویم، خاطرنشان کرد: تلاش داریم وضعیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را هرچه زودتر جهت ساماندهی هنرمندان مشخص کنیم، و با یک تصمیم درون سازمانی مدیرفرهنگی هنری این سازمان تا تشکیل اداره کل؛ انجمن ها را ساماندهی خواهد کرد.

دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند، بودجه عمرانی برای ساخت پلاتوها که تأمین اعتبار نیز شده است را حدود چهار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: کل بودجه عمرانی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، 70 میلیارد تومان است.

وی ظرفیت کانون های مساجد را بسیار مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد آبادان در کشور توانست مقام اول را کسب کند و همچنین اروند در رتبه چهارم ارزیابی کشوری قرار گرفت که این خود امتیاز ارزنده ای در حوزه فرنگ و هنر است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد اروند جهت تولیدات مشترک با صدا و سیمای مرکز آبادان، نگاه مثبتی دارد.

منبع : فرینا

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: