پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان/ این برندهای خرما و زعفران را نخرید


کد خبر: ٢٦٣٧٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/05/13-١١:١٦

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران گفت: در جلسه روز شنبه ۱۵ مرداد ماه تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی مشخص می شود.

 

آبادان نیوز : علی دهقان کیا گفت: تصمیم گیری در خصوص افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی از سوی دولت به هیأت امنای سازمان واگذار شد، همانجایی که در مرحله اول نظر خود را به صورت رسمی به دولت اعلام کرده بود.

 

وی گفت: در هیأت امنا نمایندگان سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت حضور دارند که نظر دو گروه مشخص و موافق افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان است و امیدواریم نظر نمایندگان دولت نیز مثبت باشد و در مجموع فکر می‌کنم نظر کلی هیأت امنا برای اجرای قانون مثبت باشد.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران افزود: سه بار رئیس جمهور در خصوص مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به معاون اول خود دستور داد که با توجه به مشکلات بازنشستگان جلساتی را با آنها داشته و نظر آنها را جلب کنند اما پس از چند ماه نتیجه‌ای حاصل نشد و در نهایت رئیس مجلس نامه لغو مصوبه دولت را صادر کرد و یک هفته به دولت مهلت داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان و اجرای قانونی مصوبه اقدام کنند.

 

دهقان کیا با اشاره به اینکه در این مهلت یک هفته تکلیف اجرای مصوبه مشخص نشد و در نهایت روز گذشته هیأت دولت اجرای آن را به هیأت امنای تأمین اجتماعی واگذار کرد، گفت: در حال حاضر بازنشستگان از نظر شرایط اقتصادی مشکلات بسیاری دارند و اعصاب و روان آنها به هم ریخته است بنابراین وقت کشی برای اجرای این مصوبه به هیچ وجه مناسب نیست و بهتر بود به جای چند ماه معطلی همان ابتدا رئیس جمهور دستور اجرای آن را می‌داد و یا همان زمان به تأمین اجتماعی واگذار می‌شد.

به گفته وی، نظر کانون‌ها و همچنین کانون عالی بازنشستگی این است که باید قانون به طور کامل اجرایی شود. در گذشته رأی مجلس را نداشتیم و ممکن بود این مصوبه به درستی اجرا نشود اما در حال حاضر نظر موافق مجلس را نیز داریم و منتظر اجرای درست کانون از سوی سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ میلیون بازنشسته و خانواده شأن منتظر اجرای درست قانون و افزایش ۳۸ درصدی حقوق شأن هستند، گفت: باید در جمهوری اسلامی وعده و وعید های داده شده اجرایی شود و مسئولان نسبت به قول خود بی تفاوت نباشند بنابراین انتظار داریم اگر هیأت امنا بخواهد مشکل بازنشستگان را حل کند نسبت به اجرای قانون اقدام نماید تا در شرایط روحی و روانی بازنشستگان مقداری بهبود حاصل شود.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور برای آخرین بار هم که شده به نمایندگان خود در هیأت امنا دستور اکید دهد تا هر چه زودتر تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح مشخص شود و بیش از این ماجرا کش پیدا نکند.

وی گفت: به احتمال زیاد شنبه هفته آینده ۱۵ مرداد ماه در جلسه هیأت امنای تأمین اجتماعی تکلیف افزایش حقوق مشخص و اعلام خواهد شد.


مدیرکل استاندارد تهران از جمع آوری مواد غذایی غیراستاندارد در بازار انبار نفت تهران خبر داد و گفت: ۵ برند خرما ، ۴ برند زعفران، یک برند کیک، دو برند قند و یک برند شکر غیراستاندارد شناخته شد.

عباس نوری در جریان بازرسی بازرسان استاندار، همزمان با توزیع نذورات در ایام محرم، از بازار انبار نفت تهران با تاکید بر اجباری بودن استاندارد انواع خرما، اظهار کرد: بازرسان استاندارد در منطقه انبار نفت تهران که بورس فروش عمده مواد غذایی در تهران است، خرمای کبکاب با نام تجاری چکینه، خرمای رطب با نام تجاری پویا، خرمای مضافتی با نام‌های تجارتی IBEK، ضیافت و حلما را شناسایی و توقیف کردند.

 

وی با هشدار به شهروندان در خصوص غیراستاندارد بودن برخی زعفران‌هایی که در ایستگاه‌های مترو و نانوایی‌ها عرضه می‌شوند، ادامه داد: در این بازرسی‌ها، همچنین ۴ برند زعفران غیراستاندارد، با نام‌های تجاری بهمنان، ممتاز قائنات، باغ گل و هدیه طلا توقیف شد.

نوری با توصیه به شهروندان و برگزارکنندگان مراسم‌های عزاداری و متولیان هیئات در خصوص خرید مواد غذایی استاندارد، افزود: کیک با نام تجارتی صحبتی، قند با دو نام تجارتی سبزچین و بندسی و شکر با نام تجارتی سفید کندوان نیز غیراستاندارد شناخته شد.

 

لازم به ذکر است، واحدهای صنفی متخلف متعهد شدند، ظرف مدت ۷ روز، تمامی این محصولات غیراستاندارد را مرجوع کنند و مستندات خود را به اداره کل استاندارد استان تهران ارائه دهند.

منبع : همشهری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: