پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > کاهش یک میلیونی قیمت سکه


کد خبر: ٢٥٥٦٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/27-١٢:٠٢

قیمت انواع سکه و طلا در هفته گذشته روند صعودی داشت و رکوردهای جدیدی در اوایل هفته ثبت کرد، اما با تصمیمات ارزی بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز، قیمت سکه با کاهش بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شد.

 

آبادان نیوز _ بازار سکه و طلا هفته پرتلاطمی را پشت سر گذاشتند و قیمت‌ها در هفته چهارم خردادماه فراز و فرودهای قابل توجهی داشت.

در روز نخست هفته جای سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان معامله می‌شد و با کمی رشد وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد که تغییر قیمتی نسبت به روز کاری قبل از خود نداشت؛ اما فردای آن روز (یکشنبه) رکورد جدیدی ثبت کرد و وارد کانال ۱۶ میلیون تومان شد، یعنی یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رشد قیمت در یک روز، که این امر ناشی از رشد نرخ ارز در بازار غیررسمی کشور بود.

با بروز تلاطم در بازار ارز، بانک مرکزی برای مدیریت شرایط بلافاصله وارد عمل شد و روز یکشنبه در جلسه با صرافان مصوبه‌ای را  ابلاغ کرد. بر این اساس بانک مرکزی به صرافی‌ها اجازه داد  ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز (بدون محدودیت) بفروشند.

پس از اجرای تصمیمات ارزی بانک مرکزی از روز دوشنبه، عرضه ارز افزایش و از تقاضا پیشی گرفت و قیمت دلار به عنوان شاخص بازار ارز با روند نزولی روز گذشته به کمتر از ۳۰ هزار تومان در بازار رسید. به‌تبع آن قیمت انواع سکه و طلا نیز کاهش یافت و سکه روز دوشنبه به کانال ۱۵ میلیون تومان عقب‌نشینی کرد؛ و این روند نزولی تا آخرین روز هفته جاری ادامه داشت.

«محمد کشتی آرای» نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره وضعیت بازار طلا در هفته گذشته با بیان اینکه روند صعودی قیمت طلا و سکه با دستورالعمل بانک مرکزی متوقف و با کاهش همراه شده است، گفت: از طرفی دیگر قیمت اونس جهانی طی هفته جاری کاهشی بود و این موضوع نیز توقف این روند را تشدید کرد.

وی افزود: نرخ دلار روز یکشنبه گذشته به بالاترین رقم خود یعنی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و به همین دلیل سکه طرح جدید تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تا یک میلیون و ۵۱۰ هزار تومان افزایش یافت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: قیمت سکه طرح جدید با کاهش بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مواجه شد و روز گذشته (پنجشنبه) به محدود ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای با بیان اینکه رشد قیمت سکه در هفته گذشته ماندگار نبود، افزود: روز گذشته بهای انس جهانی طلا هم ۱۸۳۲ دلار بود که نسبت به روز اوایل هفته جاری ۳۹ دلار کاهش قیمت داشت.

وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ ارز در میانه این هفته باعث شد قیمت طلا و سکه سیر نزولی داشته باشد، گفت: سکه طرح قدیم ۵۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۷۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۵۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۴۵۰ هزار تومان کاهش قیمتی داشت.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، سکه‌های یک گرمی تغییری قیمت نداشت و قیمت هر مثقال طلای آب‌شده ۲۸۰ هزار تومان کاهش هفتگی و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۸۵ هزار تومان کاهش هفتگی داشت.

وی ادامه داد: اوایل هفته با توجه به افزایش نرخ ارز حباب سکه تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت و روز پنجشنبه به محدوده یک‌میلیون تومان رسیده است.

کشتی آرای پیش‌بینی کرد: با توجه به شرایط موجود و نوسانات و ثبات قیمت نرخ ارز سطح قیمت‌ها تا دوشنبه آینده در در همین بازه قیمتی خواهد ماند.

کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه با تصمیمات ارزی بانک مرکزی

منبع:ایرنا

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: