پست الکترونیک شنبه ٠٨ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > ایجاد سه هزار شغل در آبادان با حمایت صندوق کار آفرینی امید


کد خبر: ٢٥٤٣٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/17-١٢:٥٥

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: صندوق کارآفرینی امید امسال با اجرای طرح‌های خرد و کوچک در ایجاد حدود سه هزار شغل در شهرستان آبادان ورود می‌کند.

 

آبادان نیوز : نعمت اله رضایی در جریان سفر خود به خوزستان بیان کرد: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: تمامی کسب و کارها و کسبه که در نزدیکی محل حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان آسیب دیده و یا تخریب شده‌ اند از سوی صندوق کار آفرینی امید مورد حمایت تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت قرار می‌گیرند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور افزود: این طرح‌ ها از محل‌های مختلف منابع مشارکتی با دستگاه‌ های مختلف، با عنوان بند الف تبصره ۱۶ و منابع اشتغال پایدار روستایی و همچنین منابع داخلی خود صندوق پرداخت خواهند شد و از یکهزار طرح کشاورزی سه هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان آبادان ایجاد خواهد شد.

رضایی ادامه داد: با توجه به شرایط شهرستان آبادان و ویژگی جغرافیایی منطقه و همچنین مرزی بودن آن و اثرات باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی، با دستور رییس جمهور، صندوق کارآفرینی امید امسال بیش از هزار طرح اشتغالزا در مقیاس خرد و کوچک در شهرستان آبادان اجرا خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص طرح یارد دریایی شرکت پترو فلات اروند بیان کرد: طرح یارد دریایی شرکت پتروفلات اروند مورد حمایت مستقیم صندوق کارآفرینی امید خوزستان با تسهیلات ۱۵۰ میلیارد ریال و تعهد اشتغال ۳۰۰ نفر در حوزه تعمیر شناورهای صیادی و دریانوردی در مرز بین ایران و عراق در شهرستان آبادان فعالیت دارد.

رضایی گفت: امید است این طرح که زمینه تعمیر و ساخت کشتی‌های کوچک و متوسط را در آبادان فراهم می‌کند تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور بیان کرد: در گام نخست این طرح، ۳۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: این طرح در راستای اعمال حاکمیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بر تمامی فعالیت‌ها در سواحل و به منظور ساماندهی سواحل خوزستان و همچنین عمل به مسوولیت اجتماعی برای پایداری و گسترش فرصت‌های اشتغال در منطقه اجرا شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به منظور بازدید از طرح های اشتغالزا در شهرستان آبادان و خرمشهر و بازدید از ساختمان حادثه دیده متروپل آبادان روز دوشنبه به خوزستان سفر کرد.

منبع : ایرنا

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: