پست الکترونیک پنج شنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > رئیس سازمان انرژی اتمی وارد آبادان شد


کد خبر: ٢٣٧٧٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/04-٢١:٥٨

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی که امروز به خوزستان سفر کرده بود، ساعتی پیش با استقبال احسان عباسپور سرپرست فرمانداری ویژه آبادان وارد این شهر شد و به منظور دیدار با خانواده شهید صالح پورحمزاوی در منزل این شهید والامقام حضور یافت.

 

به گزارش آبادان خبر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه آبادان شهید صالح پورحمزاوی از شهدای نیروگاه اتمی بوشهر می باشد که در بمباران این نیروگاه در سال ۱۳۶۶ به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

اسلامی ضمن دیدار با همسر و فرزندان شهید پور حمزاوی یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و همچنین شهدای انرژی هسته‌ای را گرامی داشت.

وی که پیش از این دیدار به منظور بررسی سایت دارخوین در این شهر حضور یافته بود به خبرنگاران گفت: یکی از اهداف ما توسعه ظرفیت های برق نیروگاه های اتمی می باشد که سایت دارخوین یکی از مکانهایی هست که مدنظر ما بوده است تا بتوانیم با استفاده از مناسبات لازم و برنامه ریزی یکی از اولویت های ما در این خصوص در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: امروزه پاک ترین، پایدارترین و قابل اعتماد ترین و اقتصادی ترین ظرفیت تولید برق نیروگاه ها می باشند. در همین بین تاکیدات مقام معظم رهبری و کسری ۱۷ هزار مگاواتی برق در کشور ما را بر آن داشت تا تولید ۱۰ هزار مگاوات در بودجه ۱۴۰۱ در نظر بگیریم که خوشبختانه در کمیسیون تلفیق تایید شده است. این امر می‌بایست تا سال ۱۴۲۰ در مدار قرار تولیدبگیرد.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته استفاده از نیروگاه برق اتمی بوشهر باعث شده که ۸۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی داشته باشیم. همچنین از لحاظ اخلاقی و تکلیف شرعی ملزم به کاهش اثرات گازهای گلخانه‌ای می باشیم و تولید برق از نیروگاه‌های اتمی کمک شایانی به این امر کرده است. قطعاً ما باید تمام تلاشمان را برای رفع نیاز آیندگان نسبت به تولید انرژی برق در کار ببریم.

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: