کد خبر: ٢٦٩٣١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/06/12-١٨:٢٧

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۴۸.۲ و ایذه با ۲۳.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۴۵.۱ و حداقل ۲۷.۴ درجه سانتیگراد گزارش شد.

 

آبادان نیوز : محمد سبزه زاری اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیشیابی تا روز جمعه آینده، تداوم جریانات جنوبی و مرطوب را بر روی خوزستان نشان می‌دهد که هر روز بر شدت آن افزوده می‌شود.

وی افزود: این جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی همراه با غبار صبحگاهی و یا مه رقیق در مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان و با شدت کمتر در بقیه نقاط استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: امروز شنبه نیز نوار جنوبی خوزستان از جمله ماهشهر با 84 و آبادان با 62 درصد پدیده شرجی را تجربه کردند.

سبزه زاری ادامه داد: در این مدت به ویژه از روز دوشنبه به بعد احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای(در مناطق شرقی و جنوب شرقی و شمال شرقی استان) و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک به ویژه در مناطق شرقی ، جنوبی و مرکزی استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: در 24 ساعت گذشته آبادان با 48.2 و ایذه با 23.1 درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت 45.1 و حداقل 27.4 درجه سانتیگراد گزارش شد.

بر اساس این گزارش پدیده شرجی هفته گذشته نیز بر خوزستان حاکم بود و در برخی نقاط استان رطوبت به بیش از 90 درصد رسید.

هوای شهر سوسنگرد در وضعیت بسیار ناسالم است

از سوی دیگر ، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز با انتشار وضعیت کیفی هوا در سراسر استان امروز اعلام کرد، شاخص کیفی هوای شهرهای خوزستان در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز در سوسنگرد 212 در شرایط بسیار ناسالم اعلام شد.

در این مدت، شاخص کیفی هوای شهرهای  اندیمشک 177 و ماهشهر170 در شرایط ناسالم؛ شهرهای شوشتر 147، اهواز144، حمیدیه 131، دزفول 125، گتوند 102، هندیجان 116 و شادگان 119 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس ؛ و  شهرهای رامهرمز ،🟡ایذه ،🟡بندر امام خمینی(ره)،🟡بهبهان ،🟡رامشیر، امیدیه و شوش در شرایط قابل قبول (سالم) گزارش شده است.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آنها روبه رو شوند. بر اساس این شاخص، از صفر تا 50 در شرایط پاک یا سبز، 51 تا 100 در شرایط قابل قبول یا زرد، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و 301 تا 500 در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منبع : تسنیم

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: