مدیرعامل باشگاه صنعت نفت گفت: شرایط تیم‌های حاضر در لیگ برابر نیست و وقتی به یک تیم می‌رسند و یک تیم را رها می‌کنند قهرمانی که در این تبعیض به دست بیاید در شرایط سالم به دست نیامده است.

 

به گزارش آبادان خبر؛ جهانگیر کی‌شمس در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان و شایط آماده سازی پیش فصل این تیم اظهار داشت: مشکل نقدینگی تیم ما هنوز حل نشده و هنوز مجبوریم محتاط حرکت کنیم. همه بازیکنان مبلغ بالا می‌خواهند در حالی که منابع مالی ما محدود است. از این رو با تاخیر وارد نقل و انتقالات شده و مذاکراتمان به نتیجه نمی‌رسد. به نظر می‌رسد وضعیت نفت مسجدسلیمان بهتر است و تا این لحظه علارغم وعده‌هایی که داده شده هیچ چیز محقق نشده است.

او با اشاره به زمانی که از دست می‌رود تصریح کرد: زمان برای ما خیلی مهم است. این قول‌ها چه زمانی قرار است به دست ما برسد. اگر قرار باشد ۳۰۰ میلیارد هم به ما بدهند اگر از زمان مقرر عبور کند دیگر به درد من نمی‌خورد. از این رو مسئولینی که صحبت از کمک به تیم ما کردند اگر در این هفته پول به ما برسانند کمک کردند چرا که پس از آن دیگر دردی از ما دوا نمی‌کند و هیچ فایده‌ای ندارد.

مدیر عامل باشگاه صنعت نفت آبادان ادامه داد: منصوریان به شدت معترض است و مشخص نیست او با این شرایط بماند یا نه! او هم اعتبارش را پای این تیم گذاشته است. وقتی می‌بیند وضع به این شکل است دلسرد می‌شود. بازیکنان هم دلسرد می‌شوند و انگیزه‌ای برای کار در این تیم ندارند. وقتی نمی‌توانیم اردو برویم، لباس تهیه کنیم و نفرات مورد نیاز را به خدمت بگیریم همین نفراتی هم که در تیم هستند نا امید می‌شوند. وقتی تبعیض تا این حد در بین تیم‌های لیگ برتر وجود دارد امکان رقابت وجود ندارد. بعد به ما ایراد می‌گیرند و شماتتمان می‌کنند که چرا نتیجه نمی‌گیرید. وقتی شرایط مساوی نباشد آن قهرمانی که بدست می‌آید قهرمانی نیست که در اثر رقابت سالم بدست آمده باشد بلکه بر اساس پولداری و بی پولی است.

کی‌شمس با اشاره به این که فقط دو تیم در لیگ برتر شامل قانون شده اند تاکید کرد: فقط دو تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان شامل قانون ممنوعیت کمک دولتی شدند چرا که دیگر تیم‌ها ظاهرا زیر نظر نهاد‌هایی نیمه دولتی قرار دارند و بخشی از سهامشان خصوصی هستند. من هم نمی‌گویم به ما کمک نمی‌کنند بلکه به ما هم وعده ای‌هایی دادند، ولی حرف من این است که امروز تیم ما به حالت مرگ رسیده است و به پول نیاز دارد، ولی فردا که زمان گذشت و مرد پول به چه دردی می‌خورد؟ در این بین کسی به زمان فکر نمی‌کند. دو ماه دیگر اگر وزارت نفت ۵۰۰ میلیارد به من کمک کند به هیچ دردی نمی‌خورد. از استاندار، وزارا و همه و همه می‌آیند و نقش پسر خوبه را بازی می‌کنند و در نهایت من می‌شوم پسر بد داستان و فحش می‌خورم.

وی با اعتراض نسبت به مبلغی که به عنوان کمک به این باشگاه در نظر گرفته شده است گفت: ۳۰ میلیاردی که به عنوان کمک در نظر گرفته شده قرار است بین دو باشگاه نفت مسجدسلیمان و تیم ما تقسیم شود. ضمن این که باز هم ۱۵ میلیارد به ما نمی‌رسد. در پروسه انتقال پول به باشگاه مراحلی طی می‌شود و یک مبلغی را اداره ورزش استان بر می‌دارند و در نهایت چیزی حدود هفت هشت میلیارد به ما می‌رسد. ۱۰ میلیاردی که با وجود پیگیری‌های بی اندازه من قرار بود از منطقه آزاد اروند به ما برسد هم هنوز نیامده است. تا امروز ریالی به ما پرداخت نکردند. فرض کنیم این پول‌ها هم به دستمان برسد بودجه نهایی ما که هنوز هم به دستمان نرسیده هجده میلیارد تومان است. این بودجه موسسه است و فقط تیم فوتبال صنعت نفت را در بر نمی‌گیرد.

مدیر عامل باشگاه صنعت نفت ادامه داد: سه ماه بیمه و حقو کارمندان ما باقی مانده و از طرفی ۳۵ درصد بدهی‌های قرارداد‌های فصل قبل بازیکنان پرداخت نشده است. در کنار همه این‌ها در این مدت از بازار لباس خریدیم، توپ خریدیم، غذا و آب معدنی خریدیم و به جایی نیست که بدهکار نباشیم. به این ترتیب اگر موفق شویم آن ۱۸ میلیارد را بگیریم فقط باید بدهی‌های فصل قبل را تسویه کنیم و دوباره بودجه ما صفر می‌شود. با این حال چاره نداریم و با همین بودجه‌ها می‌سازیم. مجلس، وزیر و آن‌هایی که قانون را تصویب می‌کنند جوابگو باشند. چطور یک تیم این همه امکانات دارند و تیم ما برای یک ریال پول باید به این و آن التماس کند. وزارت ورزش به دو تیم استقلال و پرسپولیس علارقم وجود بند ج ماده ۹۴ به طور مستقیم کمک می‌کند، ولی به ما می‌گویند شما کاری به آن‌ها نداشته باشید. آن‌ها هم دولتی هستند و آن‌ها هم از وزارت ورزش پول می‌گیرند. چه کسی پاسخگوی این سوال ما است.

کی شمس شرایط تیم‌ها در لیگ را غیر عادلانه دانست و گفت: بجز دو تیم خصوصی شهر خودرو و تراکتور بقیه تیم‌ها نیمه خصوصی هستند و بودجه‌های آنچنانی دارند. من نمی‌گویم به آن‌ها پول ندهند من می‌گویم همه به توان مالی برسند. نمی‌شود که به آن‌ها کمک کنند و آن‌ها بازیکن ۱۸ میلیاردی بگیرند، ولی بودجه یک فصل ما ۱۸ میلیارد باشد. کجای این عدالت است؟ با این شرایط چرا بازیکن باید به تیم من بیاید، پول کم بگیرد، گرمای هوا، عوارض پالایشگاه و کمبود امکانات را هم تحمل کند. چنین حرکت‌هایی علاوه بر این که پول نداریم فشار زیادی را برای تیم ما وارد می‌کند.

وی از لغو احتمالی اردوی تهران خبر داد و افزود: به احتمال خیلی زیاد اردوی ما لغو می‌شود. نفت مسجدسلیمان یک هفته است در اردو است. من همین یک اردو را هم نمی‌توانم برگزار کنم. طبق استاندار‌ها باید بازیکنان را آماده مسابقات کنیم. در حالی که ما نمی‌توانیم اردو برگزار کنیم و زمان بدنسازی را از دست دادیم. اینجا باید منتظر ۹ شب بمانیم و فقط می‌توانیم دور زمین بدویم. نه می‌توان در این گرما زیاد تمرین کرد و نه می‌توان از بازیکن کار کشید. من خیلی پیگیری کردم و جایی نیست که نرفته باشم. کارم به جایی رسیده که به راننده‌های مسئولین متوسل می‌شوم بلکه بتوانند سفارش ما را بکنند. به این می‌گویند تیم داری لیگ برتر. کجای دنیا مدیرعامل یک تیم لیگ برتری که قرار است حماسه بیافریند به این شکل کار می‌کند. تیم، شهرم و مردم این شهر را دوست دارم، ولی به جایی رسیدم که کم آوردم.

مدیر عامل باشگاه صنعت نفت از عدم موقیت تیمش در فصل نقل و انتقالات خبر داد و گفت: تیم من دفاع ندارد. نمی‌توانم بازیکن بگیرم. هیچ بازیکنی اینجا نمی‌آید. هر روز بازیکن می‌گوید ۳۰ درصد ما چه شد. اردیبهشت آن‌ها پول دادیم و الان مهر است. این بدهی‌هایی که پرداخت نمی‌شود بازیکن را بی انگیزه می‌کند. من هنوز نتوانستم برای تیمم لباس بخرم. نمی‌دانم با چه لباسی به زیمن برویم. با تیشرت معمولی بازی کنیم؟ هر چه می‌گویم هیچ ترتیب اثری نمی‌دهند و فقط می‌گویند توکلت به خدا باشد.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،فوتبال،صنعت نفت آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع : میزان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: