کد خبر: ٢٧٩٧٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/09/10-١٠:٠٣

ششمین جشنواره تئاتر استانی اروند در آبادان آغاز شد.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیرحسین افتخار پذیرایی، دبیر ششمین جشنواره تئاتر استانی اروند گفت: ۹ اثر نمایشی از شهرهای آبادان و خرمشهر برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

به گفته او، پس از بازبینی آثار رسیده توسط هیات توسط ایمان مصطفایی، آرمین یدالله زاده و فواد رابحی ۶ اثر مورد تایید هیات بازبینی و جهت حضور در جشنواره قرار گرفت.

این مسئول گفت: ۱۲۰ هنرمند در قالب ۶ گروه تئاتر به مدت ۲ روز در سالن‌های نمایشی آبادان و خرمشهر به روی صحنه می‌رود.

رضا مردانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: ۲۰۰ میلیون ریال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری ششمین جشنواره تئاتر استانی اروند اختصاص یافت. سازمان منطقه آزاد اروند نیز بخشی از هزینه‌ها را متقبل شده است.

زن اسرار آمیز به نویسندگی بهزاد وزیری و کارگردانی ستاره ریحانی در سالن نمایش ستاد محسن حاتمی آبادان، موسیقی لات به نویسندگی و کارگردانی رضا چوپان در تئاتر شهر آبادان و مرثیه برای چاقویی که گلوی اسماعیل را برید به نویسندگی آمنه پورحسینی و پژمان محراب‌پور و کارگردانی پژمان محراب‌پور در پلاتوی استاد غریفی خرمشهر در روز چهارشنبه بر روی صحنه می‌روند.

همچنین نمایشنامه‌های شوم به نویسندگی کاظم ارجمند و کارگردانی عبدالحسین جلیل‌نسب در سالن خلیج فارس خرمشهر، سمفونی تلخ نوستالژی به نویسندگی محمدرضا خردمند و کارگردانی حدیث سعدی در پلاتوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و زخار خوروپوف ... به نویسندگی و کارگردانی مشترک علی عباسیه و شهرام پورعسکر در تئاتر شهر آبادان اجرا خواهند شد.

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر استانی اروند ۱۱ آذر ماه است./ آبادان خبر

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: