کد خبر: ٢٣٧٧٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/04-١٦:٠٠

آکواریوم انزلی یکی از جذابیت های شهر انزلی است. در یک تفریح مناسب در کنار خانواده یا دوستان باید تمام سلیقه ها را در نظر گرفت. ممکن است شما از دیدن جنگل یا قدم زدن در ساحل لذت ببرید و دوست شما از خرید کردن و گشت و گذار در سطح شهر و مراکز تجاری لذت ببرد. البته باید سلیقه کودکان را نیز اگر در جمع شما هستند در نظر بگیرید. آکواریوم ها و موزه ها از آن دسته جذابیت های گردشگری هستند که اغلب مردم از تماشای آن ها لذت می برند، حتی بی حوصله ترین افراد

 

شگفتی هایی دنیای زیر آب

به گزارش آبادان خبر، همه ما به طور حتم سوالات زیادی در مورد دنیای شگفت انگیز زیر آب داریم که این سوال ها را از دوران کودکی و نوجوانی تا بزرگسالی با خود یدک می کشیم. در اغلب موارد نیز این سوال ها برای همیشه بدون پاسخ باقی می مانند. در این بین فضاهایی مانند آکواریوم انزلی با ارائه خدمات منحصر به فردی که دارند، کشف کردن فضا و دنیای زیر آب را برای گردشگران در هر سن و سالی که باشند به خوبی فراهم می‌کنند.

به واسطه این فضاها شما دیگر حتی لازم نیست به سراغ فیلم های علمی و تخیلی و یا کارتون هایی بروید که دنیای زیر آب را برای شما تشریح می کنند. شما به راحتی می توانید همه چیز را طبیعی و واقعی از نزدیک مشاهده کنید. آکواریوم انزلی در کنار دو آکواریوم دیگر یعنی آکواریوم کیش و آکواریوم اصفهان، در دسته فضاهای موزه آبی،  معروف و بزرگ در ایران هستند که ما در این مقاله به معرفی آکواریوم انزلی به شما خواهیم پرداخت.منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی یکی از مناطق آزاد هفت گانه ایران در استان گیلان است. از سال ۱۳۸۴ و زمان تاسیس آن، گردشگری منطقه روز به روز رونق گرفت. اوایل تیر ماه سال ۱۳۹۷ آکواریوم بزرگ منطقه آزاد انزلی افتتاح شد و امروز یکی از جاذبه های دیدنی انزلی و رشت محسوب می شود. زیر بنای آکواریوم بیش از ۱۰٬۰۰۰ متر مربع و در چهار طبقه است. بزرگ‌ترین تونل آکواریوم کشور، گونه های مختلفی از زیباترین و نادرترین ماهی‌ های جهان در کنار سرگرمی‌ های متنوع، جاذبه های آن هستند.

در این آکواریوم بیش از ۲۰۰ گونه خاص آبزی از ۵ قاره جهان نگهداری می شوند. آکواریوم های حوضچه ای، استوانه ای و دیواری با طراحی های متفاوت که دمای داخلشان به صورت هوشمند کنترل می شود.

برای رفتن به منطقه آزاد انزلی می‌توانید بلیط قطار رشت را خریداری کنید و از آن جا به انزلی بروید.

اگر قرار است به شهر انزلی سفر کنید پیشنهاد می کنیم که حتما از آکواریوم بزرگ انزلی نیز دیدن کنید. این آکواریوم که در واقع می توان گفت بزرگترین آکواریوم موجود در ایران است در حوزه تجارت و گردشگری در منطقه آزاد انزلی طراحی و ساخته شده است. نام آن Fantastic Aquarium بوده که در قالب یک سایت بزرگ گردشگری و با سرمایه‌گذاری خارجی، دقیقاً در سال ۱۳۹۷ رسماً افتتاح شده و آغاز به کار کرده است. این آکواریوم یک کلکسیون بزرگ و کامل از گونه های عجیب و البته مختلف آبزیان از سراسر دنیا است. اینکه آکواریوم انزلی در فاز تجاری گردشگری منطقه انزلی قرار گرفته، سبب شده است تا این منطقه رونق بسیار زیادی پیدا کند و گردشگران فراوانی با سودای بازدید از این آکواریوم به این منطقه سفر کنند.

حجم آب آکواریوم انزلی چیزی در حدود ۳ میلیون لیتر است که بیشتر از ۵۰۰۰ نوع آبزی با تنوع بیش از ۲۰۰ گونه در کنار خزندگان و پرندگان موجود در این آکواریوم زندگی می‌کنند. به طور کلی ۳۱ آکواریوم در این مجموعه قرار دارد که در شکل های دیواری، رو باز، حوضچه، آکواریوم استوانه ای و غیره متناسب با نوع حیوانات آبزیان و جانورانی که در آنها زندگی می‌کنند طراحی و ساخته شده اند.
ن لیتر است که بیشتر از ۵۰۰۰ نوع آبزی با تنوع بیش از ۲۰۰ گونه در کنار خزندگان و پرندگان موجود در این آکواریوم زندگی می‌کنند. به طور کلی ۳۱ آکواریوم در این مجموعه قرار دارد که در شکل های دیواری، رو باز، حوضچه، آکواریوم استوانه ای و غیره متناسب با نوع حیوانات آبزیان و جانورانی که در آنها زندگی می‌کنند طراحی و ساخته شده اند.

جزئیات آکواریوم انزلی
آکواریوم انزلی کاملاً هوشمند و با استفاده از تجهیزات و فناوری های مکانیزه طراحی و ساخته شده است و دمای این آکواریوم همیشه کنترل می شود تا بتواند محیطی کاملاً مناسب با فضای زندگی بومی آبزیان که از پنج قاره مختلف جهان به آکواریوم انزلی آورده شده‌اند را برای آنان فراهم کند. در اصل هدف از ساخت آکواریوم انزلی آشنا کردن مردم با جهان اسرار آمیز و شگفت آور دریا بوده اما در عین حال به مجموعه تفریحی آموزشی نیز تبدیل شده که تمام اطلاعات مربوط به آبزیان در این آکواریوم به عموم عرضه می شود.

سرگرمی های آکواریوم منطقه آزاد شمال
آکواریوم انزلی بخش های متنوعی دارد مانند بزرگترین تونل آکواریوم در ایران، ماهی های متعلق به آب های شور، ماهی های متعلق به آب‌های شیرین، گیم‌لند مجهز به بازی ها و تفریحات روز دنیا، رستوران بین المللی گرند شف و غیره که همگی جزو خدمات ارائه شده در آکواریوم انزلی هستند. در کنار هم قرار گرفتن یک مجموعه از آبزیان منحصربه‌فرد و کمیاب در کنار فضاهای تفریحی، توانسته آکواریوم انزلی را به یک مجموعه مهیج و هیجان انگیز برای تمام افراد با هر سن و سالی تبدیل کند.

تور گردشگری آکواریوم انزلی
اشتباه نکنید قرار نیست بلیط تهیه کنید و ساک سفر بسته، عازم آکواریوم انزلی بشوید. ما در این قسمت شما را کاملاً رایگان و البته آسان بدون همراه داشتن هیچ تجهیزاتی به این آکواریوم خواهیم برد. آکواریوم انزلی از بخش های متنوع و جذابی تشکیل شده که هر کدام از این قسمت ها شما را با دنیای وهم آلود و اسرارآمیز زیر دریا به خوبی آشنا می کنند. برای آشنایی با بخش های مختلف ایران آکواریوم ما را همراهی کنید.تونل اسرار آمیز آکواریوم انزلی
اولین و زیباترین قسمت آکواریوم انزلی تونل آن است که تمام گردشگران را مجذوب دنیای تاریک و رازآلود زیر آب ها می کند. یک تونل کاملاً شیشه ای که نام طولانی ترین آکواریوم شیشه ای در کشورمان را به خود اختصاص داده است. طول این تونل ۴۰ متر بوده و ۱/۵ میلیون لیتر آب را در خود بلعیده است. این تونل به واسطه سرمایه گذاری مستقیم ترکیه و تکنولوژی پیشرفته این کشور طراحی و ساخته شده. بد نیست بدانید ضخامت شیشه دو جداره این تونل در حدود ۱۸ سانتیمتر در نظر گرفته شده است. شما در طول تونل شیشه ای آکواریوم انزلی قدم میزنید و با زاویه ۳۶۰ درجه دنیای زیر آب ها را به وضوح تماشا کرده و از دیدن شگفتی های آن متعجب خواهید شد. آبزیان و ماهی‌هایی که در این تونل زندگی می کنند فعالیت های روزانه خود را بطور معمول انجام می‌دهند و شما در حال تماشای آنها هستید.

عکس تونل آبی آکواریوم انزلی
در تونل آکواریوم انزلی که از دوقسمت تشکیل شده، شما در یک قسمت با ماهی های گوشت خوار و در قسمت دیگر با ماهی های گیاه خوار روبرو خواهید شد. در این تونل ماهی هایی مانند ماشه ماهی، راست دُم جارویی، سفره ماهی و انواع و اقسام ماهی های مختلف از سراسر دنیا روبرو می شوید که در کنار هم و در صلح کامل زندگی می‌کنند.

اگر زمان مناسبی را انتخاب کنید و البته کمی هم شانس با شما یار باشد می توانید در زمان غذا خوردن ماهی ها به بازدید از تونل آکواریوم انزلی بپردازید. یکی از هیجان انگیز ترین قسمت ها زمانی است که غواص ها به ماهی ها غذا میدهند و صحنه بی نظیر و جالب آن غذا دادن غواصان به سفره ماهی ها است، که به رقص غواص و سفره ماهی شهرت دارد. رقصی که چشمان هر بیننده ای را خیره می کند و در آن حرکات زیبا و نرم غواص در کنار سفره ماهی هایی که به آرامی در کنار یکدیگر و به دور غواص می لغزند، خالق یک تصویر بی نظیر است.

سالن خلیج همیشه فارس
یکی از جذابیت های غیر قابل انکار آکواریوم انزلی این است که شما می توانید زیبایی های منحصر به فرد شمال کشور را در کنار جذابیت های بی بدیل جنوب کشور، همزمان و در کنار یکدیگر تجربه کنید. بدون شک این سوال برای شما پیش خواهد آمد که چطورچنین چیزی ممکن است؟ خب، اجازه بدهید تا برایتان توضیح دهیم. در آکواریوم انزلی شما با سالنی به نام سالن خلیج فارس روبرو می شوید که یکی از بزرگترین قسمت‌های این آکواریوم است و در آن چندین آکواریوم با تنوع بسیار بالایی از آبزیان منطقه خلیج فارس قرار داده شده است. توصیه می‌کنیم اگر به بازدید سالن خلیج فارس رفتید گرفتن عکس های دسته جمعی با خانواده و یا دوستان را فراموش نکنید.

بخش‌‌های مختلف آکواریوم بندر انزلی
سالن ترسناک آرواره ها
گاهی اوقات بعضی چیزها را فقط در تصاویر تلویزیون تماشا کرده ایم و هیچ تعریفی از حضور واقعی آنها در دنیای خودمان نداریم. به همین دلیل تصور کردن عظمت آنها برای ما ممکن نیست. برای مثال ما هیچ وقت نمی دانیم بزرگی آرواره های یک کوسه چه مقدار می تواند باشد یا تعداد دندان های او برای ما مشخص نیست. بعبارتی ما هیچ درک درست و قانع کننده‌ای از این موضوعات نداریم.

در آکواریوم انزلی سالنی به نام سالن آرواره ها وجود دارد که تعداد زیادی از آرواره های آبزیان متنوع و گوناگون را به اندازه‌ی واقعی برای عموم به نمایش درآورده است. شما در این سالن به راحتی با خانواده کوسه ها، نحوه نگهداری از آنها و نمایشگاهی واقعی تر از واقعی از آرواره های آنها روبرو می شوید. بد نیست بدانید که بزرگترین آرواره ای که در این مجموعه به نمایش درآمده است متعلق به کوسه ای از نوع مگالدون است که انسان با مقیاس انسانی خود و با هر هیکل و قدی می تواند به راحتی در آن جای شود.

دیدار با مرجان ها در سالن مرجان
یکی دیگر از بخش های جذاب در آکواریوم انزلی ملاقاتی نزدیک و رو در رو با صخره های مرجانی است طبیعی است. صخره های مرجانی بستری مناسب برای زیست ماهی هایی هستند که محل زندگی آنها دقیقاً همین مرجان ها بوده است. از جمله آبزیان و ماهی های که شما در قسمت صخره‌های مرجانی آکواریوم انزلی ملاقات خواهید کرد، ماهی هامور نام دارد که گاهی اوقات ممکن است طولی به اندازه یک متر و نیم هم داشته باشد و زیستگاه اصلی او خلیج فارس است.

دیدار با مرجان ها در سالن مرجان
جنگل هیجان انگیز آمازون
احتمالاً با خواندن عنوان این قسمت کمی تعجب کرده‌اید. آکواریوم انزلی و جنگل آمازون در کنار همدیگر یا جنگل آمازون در دل آکواریوم انزلی؟ کدام یک بهتر است؟ اجازه بدهید برای شما توضیح دهیم. البته جنگل آمازون را همه می شناسیم، بزرگترین جنگل بارانی دنیا که هر گردشگری آرزوی دیدن آن را دارد. رودی از دل این جنگل می گذرد که یک پنجم گونه ماهیان جهان را در خود جای داده و یک پنجم از گونه‌های جانوری جهان نیز در جنگل آن زندگی می کنند. خب حالا اجازه دهید به سراغ جنگل آمازون آکواریوم انزلی برویم که ساختار آن دقیقاً شبیه به جنگل با درختانی غول پیکر و یک رودخانه مصنوعی است و بگونه ای طراحی شده که تعدادی از آبزیان بومی از منطقه آمازون مانند طوطی ماهی، اسکار ماهی، سفره ماهی متعلق به آب های شیرین و غیره در رودخانه آن زندگی می کنند.

به طور حتم همه ما فرصت بازدید از جنگل آمازون واقعی را نخواهیم داشت اما مطمئن باشید دیدن جنگل آمازون آکواریوم انزلی خالی از لطف نخواهد بود. ضمن اینکه در میان آبزیان و ماهی های موجود در رودخانه آمازون آکواریوم انزلی، دو نوع ماهی نایاب زندگی می کنند. یکی ماهی دریاچه مالاوی که به عنوان دومین دریاچه عمیق در کشور آفریقا شناخته می‌شود و دیگری ماهی پنگوسی که از آبزیان موجود در منطقه جنوب شرق آسیا بشمار می رود. از دیگر قسمت های جذاب آمازون در آکواریوم انزلی، قسمتی است که شما در کنار همراهان خود می توانید سوار بر قایق کایاک بشوید، شروع به ماجراجویی در جنگل شگفت انگیز آمازون کرده و در کنار آن عکس نیز بگیرید.

زیردریایی در غار دریایی
حتی اسم قاره دریایی توانایی این را دارد که مو به تن شجاع ترین انسان ها راست کند. من نمیدانم شما چه تصوری از غار دریایی دارید ولی در کل برای من به شخصه، فضایی دلهره آور و ترسناک است. حال بد نیست بدانید که در آکواریوم انزلی، غار دریایی تعریف دیگری را از خود به شما ارائه می دهد. غار دریایی در این آکواریوم فضایی رازآلود و آبی در دل اقیانوس ها را به شما نشان خواهد داد که در کنار نورپردازی حرفه ای و دکور بندی خاصی که دارد به طور حتم هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

آرامشی که در غار دریایی آکواریوم انزلی موج می زند برخاسته از آرامش عمق اقیانوس ها بوده و بی شباهت به یک گردش علمی در عمیق ترین قسمت اقیانوس ها نیست. ۳۵ نوع گونه مختلف از آبزیان دریایی مانند جعبه ماهی، مار ماهی و انواع و اقسام ماهی های مختلف در این غار دریایی به نمایش درآمده اند. ضمناً خاطر نشان میکنم که دلقک ماهی های انیمیشن در جستجوی نمو نیز در این غار دریایی، همچنان به دنبال نمو هستند.

می‌دانید که نام دیگر دریای خزر کاسپین است و درست مانند خلیج فارس دیدنی های فراوانی را در خود جای داده است. جالب است که بدانید قسمت جداگانه‌ای در آکواریوم انزلی به دریای خزر تعلق دارد که در آن می توانید گونه‌های متنوع ماهی های این دریا را به تماشا بنشینید. دریای خزر منبعی غنی از خاویار است که از آن با نام مروارید سیاه نیز یاد می کنند. بعبارتی غذایی بسیار غنی و ارزشمند که صادرات سراسری و جهانی دارد. در بخش دریای خزر آکواریوم انزلی شما با گونه ای از ماهی به نام فیل ماهی یا بلوگا روبرو می شوید که بزرگترین آبزی دریای خزر به حساب می آید. نکته جالب اینکه گرانترین خاویار دنیا از این ماهی تهیه می شود.

غذا دادن به ماهی ها
به طور حتم برایتان جالب خواهد بود که خودتان به ماهی ها غذا بدهید. در آکواریوم انزلی حوضچه هایی تعبیه شده که در آن آبزیان جالبی مانند ماهی کوی، سفره ماهی ها و همچنین ماهی واتوز که نام دیگر آن کوسه بامبو است بی صبرانه انتظار شما را می کشند تا با آنها غذا بدهید. جالب است بدانید ماهی‌کوی یکی از ماهی ها و آبزیان بومی کشور ژاپن است و در این کشور به عنوان نماد و نشانه امید، تلاش و سخت‌کوشی معروف است. نحوه غذا دادن به این ماهی کمی عجیب است، شما با یک شیشه شیر به این ماهی غذا می دهید. ماهی واتوز یا همان کوسه بامبو هم یکی از آبزیان کشور اندونزی بوده که از خانه خود در اقیانوس آرام به آکواریوم انزلی دعوت شده است.

کوسه ماهی های ترسناک
تمام زیبایی های آکواریوم انزلی تنها به این قسمت ها خلاصه نمی شود. در این آکواریوم یکی از ترسناک ترین آبزیان زیر دریاها روبرو می شوید و بهتر است که به دل ترس خود رفته و با او ملاقات کنید. این آبزی کسی نیست جز کوسه بال مشکی یا بلک تیپ که گوشت خوار است و ملاقات او از نزدیک و فاصله ۲ متری، جراتی فراوان می خواهد. البته شیشه های آکواریوم او ضخیم هستند و محال است که بتواند به شما دست درازی کند. این کوسه طولی برابر با ۱۶۰ متر دارد و بدن مخروطی شکل او، ساختار یک مبل ۲ نفره را در ذهن شما تداعی می کند. عمر کوسه بال مشکی آکواریوم انزلی، تقریبا ۱۲ سال است.

سایر موجودات آکواریوم انزلی
در طبقه دوم آکواریوم انزلی، بخشی کوچک در نظر گرفته شده که در آن شما با پرندگان و جانوران شگفت انگیز دیگری مواجه می شوید. حیواناتی مانند ایگوانا و همچنین دومین خزنده بزرگ و ترسناک دنیا یعنی کروکودیل رودخانه نیل که توجه هر بیننده ای را بخود جلب می کند. همچنین پرندگانی مانند مرغ بهشتی سبز و قرمز که از آفریقا آمده، طوطی سفید کاکل زرد، کاکاتو و البته زیباترین گونه طوطی در دنیا یعنی طوطی ماکائو با رنگ های آبی و طلایی اشاره کرد که عقل و هوش از سر شما خواهند برد.

تفریحات موجود در آکواریوم انزلی
آکواریوم انزلی تنها مکانی برای نمایش آبزیان و دنیای شگفت انگیز آنان نیست. این مجموعه که به یکی از جذابیت های گردشگری انزلی تبدیل شده، امکانات و تفریحات فراوانی را برای تمام گردشگران و بازدیدکنندگان خود ارائه کرده است. یکی از تفریحات موجود در آکواریوم انزلی که پیشنهاد می کنیم حتما آن را تجربه کنید، سینمای واقعیت مجازی است. مکان تفریحی و جذاب بعدی لونا پارک است که در کنار این اکواریوم با مساحت تقریبی ۱۳۰۰ متر مربع جانمایی شده و یک فضای تفریحی و سرگرم کننده برای تمام افراد به حساب می آید. در طبقه فوقانی مجموعه آکواریوم انزلی، گیم لند قرار دارد که مجهز به جدیدترین و بروزترین تفریحات و بازی های دنیا مانند باکس گیم، نبرد با تروریست ها، ماشین مسابقه ای و غیره می باشد.

سالن بولینگ مستقر شده در مجموعه آکواریوم انزلی یکی از یکی از مدرن ترین سالن ها در این گیلان محسوب می شود که توصیه می کنیم حتما آن را امتحان کنید. در بخش عکاسی با دیوار کروماکی یا همان حقه پرده سبز روبرو هستید که می توانید به راحتی انواع و اقسام عکس ها با ژست های مختلف و تخیلی را گرفته و چاپ کنید. کافه ماگ مجموعه آکواریوم انزلی با نوشیدنی های خود همیشه پذیرای شماست و کافه رستوران گرند شف در طبقه دوم با آشپز هایی از کشور ترکیه و منویی لذیذ و باکیفیت، آماده پذیرای از شما می باشد. بهترین زمان برای دیدار آکواریوم انزلی در فصل بهار و تابستان است. البته این آکواریوم سرپوشیده بوده و محدودیتی برای بازدید از آن نخواهید داشت. البته در فصل های پاییز و زمستان خلوت تر بوده و با آرامش بیشتری می توانید از آکواریوم دیدن کنید.

آکواریوم انزلی
آکواریوم انزلی، ملاقاتی هیجان انگیز
اینکه بتوانیم با استفاده از امکانات موجود در منطقه و شهر خود، مجموعه هایی مانند آکواریوم انزلی را طراحی کرده و توسعه بدهیم، گامی موثر در جذب گردشگر و کسب درآمد برداشته ایم که فقط نیازمند کمی خلاقیت و صرف زمان خواهد بود. هدف ما آشنا کردن شما با این مجموعه بشدت خاص این بود که سعی کنیم با تشریح دقیق این آکواریوم برای شما توضیح دهیم که دنیای زیر آب چقدر می تواند عجیب، جذاب و در عین حال ترسناک باشد که هر بیننده ای را مشتاق کرده تا آن را از نزدیک تجربه کند.

اطلاعات مورد نیاز برای بازدید از آکواریوم بندر انزلی
با داشتن اطلاعات کامل می‌توانید برنامه ریزی دقیقی برای بازدید از آکواریوم انزلی داشته باشید.

آدرس آکواریوم منطقه آزاد انزلی: گیلان، بندرانزلی، جاده زیبا کنار، منطقه آزاد انزلی، فاز تجارت و گردشگری

شماره تلفن آکواریوم منطقه آزاد انزلی: ۰۱۳۳۴۴۳۸۵۹۶

ساعت کاری آکواریوم بندر انزلی: همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۲

در این مطلب به ویژگی‌ های آکواریوم انزلی پرداختیم و بخش های مختلف مجموعه را بررسی کردیم. در ادامه اطلاعات مورد نیاز و شرایط عکس گرفتن با ماهی ها را گفتیم. اگر شما هم قصد سفر به استان گیلان و رزرو هتل رشت را دارید، پیشنهاد می کنیم که بازدید از بزرگ ترین آکواریوم ایران را در برنامه سفر خود قرار دهید. بیاد داشته باشید که در روزهای تعطیل ورود به منطقه آزاد انزلی و البته خود آکواریوم شلوغ می‌ شود و باید زمان انتظاری را در نظر بگیرید. 

 

 

 

آکواریوم،آکواریوم انزلی،گردشگری،منطقه آزاد انزلی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:الی گشت

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: