کد خبر: ٢٣٧٣٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/02-١١:١٥

پیر غلامان، شاعران و مداحان هیات های مذهبی آبادان و خرمشهر در آیینی تجلیل شدند.

 

به گزارش آبادان خبر، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این آیین گفت: تبیین و انتقال ارزش‌ ها و آرمان های والای انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) به نسل‌ جوان و زنده نگهداشتن دستاوردهای اصیل و ماندگار دین، مهم‌ ترین کارکرد هیات های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) است.

آیت الله عبدالکریم فرحانی اظهار داشت: بیان واقعیت‌ ها و حقایق زندگانی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در جامعه کاری ارزشمند در راستای تقویت معنویت است که باید همواره استمرار داشته باشد.

وی افزود: اگر امروز ما با نام امام حسین (ع) آشنایی داریم بخاطر زحماتی است که پیر غلامان کشیده اند و شایسته تجلیل هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان یادآور شد: به تعبیر امام راحل(ره) ما هرچه داریم از محرم و صفر است و شعر و مدیحه سرایی و روضه خوانی برای امام حسین (ع) افتخاری بزرگ است که نصیب همه نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز در این آیین گفت: زنده نگه داشتن اهداف والای نهضت خونین کربلا مرهون همت بزرگ مردانی است که در برهه‌ های خاص با عدم تعطیلی روضه‌ های خانگی و تعصب دینی سبب پویایی و شکوفایی نهضت امام حسین (ع) و حماسه کربلا شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد افزود: خونخواهی سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هویت اصلی مردمان این دیار است که با حماسه آفرینی خود در هشت سال جنگ تحمیلی، ستارگان درخشانی را تقدیم ولایت کردند.

امام جمعه اهواز الگوسازی برای جامعه به ویژه جوانان مداحی که تازه وارد این عرصه شده اند را از همه‌ ترین اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد و گفت: امیدواریم از وجود این پیر غلامان در زمینه شعرشناسی، اخلاق و آموزش مداحان جوان استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه سیره اهل بیت(ع) باید در جامعه نهادینه شود گفت: حلقه اتصال جامعه با اهل بیت(ع) نباید قطع شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عاشورا و پیام آن را بزرگترین ذخیره برای اسلام دانست و گفت: واقعه عاشورا موجب ناکامی دشمنان اسلام در طول تاریخ شده است و ظرفیت وجودی عاشورا به اندازه همه تاریخ جهان است.

در این آیین از ۴۴ پیر غلام ، مداح و مرثیه سرای آبادانی و خرمشهری تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،خبرابادان،اخبارابادان،خبر ابادان،اخبار ابادان،خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: