شبنم امیری

 

آبادان نیوز : سریال جدید و پرخرج آمازون، ارباب حلقه‌ ها : حلقه قدرت، شهریور منتشر می‌شود. چیزهایی که پیش از انتشار این سریال باید بدانید، در ادامه آمده است.

سریال ارباب حلقه‌ها

در حالی که آمازون، با سریال‌های خودمانی‌تری مثل فلیبگ و خانم میزل شگفت‌انگیز به یکی از مدعیان ثابت جوایز امی تبدیل شده است، این قبیل داستان‌های شخصیت‌محور، دقیقا همه آن چیزی نیست که این سرویس استریم دنبال می‌کند. هیچ سریالی هم به اندازه پروژه پرهزینه ارباب حلقه‌ها بر اساس داستان‌ها و جهان مخلوق جی.آر.آر تالکین، شاهدی بر این مدعا نخواهد بود. 

جدا از تریلرهایی که آمازون تاکنون منتشر کرده، جزئیات اندکی هم از این سریال اعلام شده است. شاید شگفت‌انگیزترین این جزئیات، هزینه ساخت کل فصل اول باشد: حدود ۴۵۰ میلیون دلار! (برای اینکه قیمت دستتان بیاید، هزینه ساخت یک فصل از سریال محبوب و مشهور بازی تاج و تخت، حدود ۹۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.) به نوشته نشریه نیوزلندی استاف (Stuff) این مبلغ با اعتبار مالیاتی ۱۶۰ میلیون دلار نیوزلندی سریال معلوم شد. برای این اعتبار مالیاتی، بودجه سریال باید چیزی حدود نیم میلیارد دلار امریکا باشد. 

در حالی که چیزی به تاریخ پخش سریال در شهریور ماه نمانده است، ایندی‌وایر لیستی از جزئیات آن را برای علاقمندان گردآوری کرده است. در ادامه هر چیزی که پیش از پخش باید درباره سریال ارباب حلقه‌های آمازون بدانید، آمده است: 

این سریال بر اساس منبع داستان‌هایی فانتزی و حماسی است

تازه‌واردها به دنیای ارباب حلقه‌ها، شاید ندانند که منبع این مجموعه خاص و پرخرج آمازون، مجموعه ارباب حلقه‌های جی.آر.آر تالکین است، اما اقتباس مستقیمی از آن‌ها نیست. مجموعه رمان فانتزی و حماسی تالکین با همین نام، دنباله‌ای بر رمان «هابیت» از تالکین است که در سال ۱۹۳۷ منتشر شد. ارباب حلقه‌ها شامل سه رمان است: «یاران حلقه» (منتشر شده در ژوئیه ۱۹۵۴)، «دو برج» (منتشر شده در نوامبر ۱۹۵۴)، و «بازگشت پادشاه» (منتشر شده در اکتبر ۱۹۵۵). 

این داستان‌ها در دنیایی از موجوداتی افسانه‌ای چون جادوگران، کوتوله‌ها یا دورف‌ها، اِلف‌ها، اورک‌ها و البته هابیت‌ها روایت می‌شود. «هابیت» داستان هابیت نام‌آور، بیلبو بگینز را در دل یک ماجراجویی فوق‌العاده خطرناک دور از شایر (روستای هابیت‌ها) و خانه امنش تعقیب می‌کند. او در سفرهایش، حلقه یگانه را پیدا کرد و با خود به خانه برد. ارباب حلقه‌ها، با بیلبوی پا به سن گذاشته روایت می‌شود که حلقه را به پسرعموی کوچکترش فرودو می‌دهد. فرودو با کمک یاران حلقه‌، ماموریت می‌یابد که حلقه را در آتش کوه دووم در موردور نابود کند؛ تنها جایی که می‌توان حلقه را نابود کرد. 

از زمان انتشار اولیه رمان‌ها، اقتباس‌های متعددی از هابیت و ارباب حلقه‌ها در رادیو، تلویزیون، سینما و روی صحنه تئاتر شده است، اما از همه مهم‌تر، فیلم‌های لایواکشن پیتر جکسون (سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت) برای پرده بزرگ سینما است. 

در مورد سریال آمازون هم باید گفت که انتظار می‌رود داستان‌های جدیدی از رویدادهایی پیش از رویدادهای فیلم یاران حلقه‌ تعریف کند. 

هر چه باید درباره سریال یک میلیارد دلاری ارباب حلقه‌ها بدانید | بازگشت جادوگرها، کوتولوها، الف‌ها و هابیت‌ها در ماجرایی کهن از سرزمین میانه

انتظارات زیادی برای درآمدزایی و کسب جوایز وجود دارد

همان‌طور که گفته شد، شناخته‌شده‌ترین اقتباس‌ها از رمان‌های تالکین، فیلم‌های لایواکشن پیتر جکسون، کارگردان نیوزیلندی بوده است. رویکرد پیتر جکسون به این سه‌گانه که در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ منتشر شد، موفقیت مالی و معنوی زیادبی به همراه آورد. تا جایی که پایان‌بندی سه‌گانه یعنی فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه، به دومین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شد. در باکس‌آفیس بیش از ۱ میلیارد دلار کسب کرد و بعد از تایتانیک ایستاد، و در کسب جوایز اسکار، همراه بن‌هور و تایتانیک، رکورددار کسب بیشترین جایزه شد. در واقع آن سال، بازگشت پادشاه، در تمام ۱۱ رشته‌ای که در اسکار نامزد شده بود، برنده شد. 

از مجموع ۳۰ نامزدی اسکار دریافت شده در سه فیلم - در رده‌های مختلف از بهترین گریم تا بهترین فیلم - ارباب حلقه‌ها ۱۷ تا از جایزه‌ها را برد. 

تا به امروز، بازیگران «ارباب حلقه‌ها» شامل الیجا وود در نقش فرودو بگینز، ایان مک‌کلان در نقش گندالف، لیو تایلر، ویگو مورتنسن، شان آستین، کیت بلانشت، جان ریس دیویس، بیلی بوید، دومینیک موناگان، اورلاندو بلوم، کریستوپر لی، هوگو ویوینگ، شان بین، ایان هولم و اندی سرکیس - همچنان محبوب هستند و در سریال جدید، همواره این سوال مطرح بود که آیا آن‌ها هم حضور خواهند داشت یا نه. 

هر چه باید درباره سریال یک میلیارد دلاری ارباب حلقه‌ها بدانید | بازگشت جادوگرها، کوتولوها، الف‌ها و هابیت‌ها در ماجرایی کهن از سرزمین میانه

این در واقع یک سریال پیش‌درآمد است

زمانی که سریال آمازون معرفی شد، این فرض وجود داشت که ممکن است بازگویی سه‌گانه کتاب‌ها باشد، درست مانند فیلم‌ها. اما در ماه مارس، تایید شد که این سریال در واقع یک سریال پیش‌درآمد خواهد بود، با شایعاتی مبنی بر اینکه محوریت آن بر روی یک آراگورن جوان (با بازی ویگو مورتنسن در فیلم‌ها) خواهد بود. با این حال، پیش از تأیید، نقشه‌های سرزمین میانه که توسط پروفایل رسمی توییتر ارباب حلقه‌های آمازون ارسال شده بود، سرزمین‌هایی را نشان می‌داد که مدت‌ها قبل از زمان شخصیت وجود داشته‌اند.(اگرچه در این نمایش جزیره نومنور، خانه اجداد آراگورن، نمایش داده می شود.)

بنابراین، سریال آمازون در واقع در دوران دوم سرزمین میانه اتفاق خواهد افتاد.

برای اینکه دقیق‌تر بدانید، رمان و سه‌گانه فیلم «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» هزاران سال پس از عصر دوم، در اواخر دوران سوم رخ می‌دهد. از سوی دیگر، عصر دوم به این دلیل دوره زمانی قابل توجهی است که سائورون (ارباب حلقه‌ها و شخصیت بسیار جدایی‌ناپذیر از عصر دوم) حلقه یگانه را برای حکومت بر سایر حلقه‌های قدرت ایجاد کرد. زمانی که اسمیگل با حلقه روبه‌رو شد، بیش از ۲۰۰۰ سال گم شده بود. توجه داشته باشید که دوره دوم ۳۴۴۱ سال را در بر می‌گیرد.

پول زیادی برای خلق دوباره سرزمین میانه هزینه شده است

فصل اول سریال آمازون گران‌ترین فصل سریال تلویزیونی خواهد بود که تا به حال تولید شده است. بودجه فصل اول ۴۶۵ میلیون دلار است. جنیفر سالک، رئیس استودیو آمازون، در می ۲۰۲۱ اظهار داشت که کاملا مطمئن است که این سریال آن‌قدر بیننده جذب خواهد کرد که این پول، ارزشش را داشته باشد (و درواقع به سود قانع‌کننده‌ای برسد.)

در سال ۲۰۱۷، زمانی که گزارش شد آمازون حقوق «ارباب حلقه‌ها» را خریداری کرده است - برنده در مقابل نتفلیکس - رقم گزارش شده فروش ۲۵۰ میلیون دلار بود. این رقم به تنهایی آن را به گران‌ترین سریال تلویزیونی تبدیل کرد، اما بعدها، هالیوود ریپورتر گزارش داد که هزینه کل سریال به دلیل هزینه‌های بالای تولید (بازیگری، تهیه‌کنندگان، جلوه‌های بصری و غیره) بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود.

بد نیست بدانید سه‌گانه پیتر جکسون ۲.۹۲ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت. مجموع بودجه هر سه فیلم ۲۸۱ میلیون دلار بود.

هر چه باید درباره سریال یک میلیارد دلاری ارباب حلقه‌ها بدانید | بازگشت جادوگرها، کوتولوها، الف‌ها و هابیت‌ها در ماجرایی کهن از سرزمین میانه

برای یک سفر حماسی دیگر آماده شوید

این قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری برای «ارباب حلقه‌ها» با یک تعهد پنج فصلی برای سریال همراه بود. یک پنج فصل تضمین شده همچنین باید حداقل یک داستان کامل از ابتدا تا انتها را تضمین کند، حتی اگر بسته به موفقیت سریال همیشه احتمال تولید بیشتری وجود داشته باشد. در نوامبر ۲۰۱۹، ددلاین تایید کرد که آمازون به طور رسمی فصل دوم سریال را سفارش داده است و از قبل در دست ساخت است. بر اساس این گزارش، تمدید رسمی زودهنگام به این معنی است که زمان انتظار کوتاه‌تری بین دو فصل اول وجود خواهد داشت.

با این حال، این سریال ممکن است هرگز از عصر دوم سرزمین میانه خارج نشود - که باز هم ۳۴۴۱ سال طول می‌کشد، بنابراین باید با آن کار کرد - همانطور که به گفته تام شیپی، محقق تالکین و مشاور «ارباب حلقه ها»، بنیاد تالکین از اعطای مجوز به آمازون برای فیلمبرداری غیر از عصر دوم امتناع کرده است تا تاریخچه عصر سوم را تغییر ندهد. اما در همین عصر دوم هم می‌توان شخصیت‌های جدیدی اضافه کرد و سؤالات زیادی پرسید؛ مانند: سائورون در این بین چه کرده است؟ او پس از شکست مورگوت کجا بود؟ از نظر تئوری، آمازون می‌تواند با ابداع پاسخ‌ها به این سؤالات پاسخ دهد، زیرا تالکین جوابی به این سوالات نداده است.» 

شیپی گفت: «اما این پاسخ‌ها نباید با چیزی که تالکین گفته بود مغایرت داشته باشد. این چیزی است که آمازون باید مراقب آن باشد. باید متعارف باشد، تغییر مرزهایی که تالکین ایجاد کرده است غیرممکن است. لازم است که تالکینی باقی بماند.»

شیپی همچنین فاش کرد که فصل اول سریال ۲۰ قسمت خواهد داشت.

پشت صحنه چه می‌گذرد؟

در ژوئیه ۲۰۱۸، اعلام شد که دو نویسنده به نام‌های جی. دی. پین و پاتریک مک‌کی «ارباب حلقه‌ها» را برای آمازون توسعه خواهند داد و به‌ عنوان تهیه‌کننده اجرایی و مجریان سریال نیز حضور خواهند داشت. در حالی که این یک حرکت بزرگ رو به جلو از نظر توسعه سریال بود، این خبر خاص شوکه‌کننده بود، به خصوص به دلیل بزرگی پروژه این سریال. قبل از انتشار این خبر، صفحات IMDB پین و مک‌کی خالی بود، مگر برای کار نویسندگی نه چندان مطرح آنها در «پیشتازان فضا». اما جی. جی. آبرامز، تهیه‌کننده پیشتازان فضا، یکی از چند تهیه‌کننده مطرحی بود که پین و مک‌کی را برای این سمت پیشنهاد کرد. 

از آن زمان، پین و مک کی همچنین فیلمنامه «عاقبت پیشتازان فضا» و همچنین پیش‌نویس قبلی فیلم سینمایی «فلش گوردون» و فیلم آینده «جنگل کروز» با بازی دواین «راک» جانسون را نوشته‌اند. برای مخاطبان معمولی یا طرفداران، هنوز هیچ چیز دلیل ملموسی برای انتخاب این دو نفر وجود ندارد. اما آن‌ها فیلم‌نامه‌های تولید نشده زیادی نوشته‌اند و از روزگار دبیرستان‌شان در باشگاه مناظره‌شان در سال ۱۹۹۷ با هم می‌نوشتند. اگرچه ممکن است طرفداران هنوز پین و مک‌کی را نشناسند، اما افراد حاضر در صنعت کار آن‌ها را می‌شناسند و آمازون کار آن‌ها را به اندازه‌ای قوی دید که بتواند چنین مسئولیت بزرگی را روی دوششان بگذارد. 

ج.ا. بایونا («یتیم خانه»، «دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده») به عنوان کارگردان برای دو قسمت اول این مجموعه ایفای نقش خواهد کرد. او همچنین به عنوان تهیه کننده اجرایی در کنار شریک تهیه کننده‌اش بلن آتیانزا حضور دارد. 

علاوه بر پین، مک‌کی، بایونا و آتیانزا، در اینجا بقیه تیم خلاق پشت سر «ارباب حلقه‌ها» آمازون هستند: تهیه‌کنندگان اجرایی لیندسی وبر (شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد)، بروس ریچموند (بازی تاج و تخت) جین کلی (امپراتوری بوردواک)، و رئیس سابق برنامه‌نویسی ژانر آمازون، شارون تال یوگوادو. نویسنده و تهیه کننده اجرایی جنیفر هاچیسون (برکینگ بد)؛ نویسنده و تهیه کننده اجرایی جیسون کیهیل (سوپرانوها)؛ نویسنده و تهیه کننده اجرایی جاستین دوبل (چیزهای عجیب)؛ تهیه‌کنندگان مشاور برایان کاگمن (بازی تاج و تخت) و استفانی فولسوم (داستان اسباب بازی ۴)؛ تهیه کننده ران ایمز (هوانورد)؛ نویسنده و یکی از تهیه‌کنندگان هلن شانگ (هانیبال)؛ و مشاور نویسندگی گلنیس مولینز.

به گفته جنیفر سالک، رئیس استودیو آمازون، «اتاق نویسندگان در حال تولید چیزهایی واقعا هیجان‌انگیز هستند. آنها در سانتا مونیکا هستند. تمام درها و پنجره‌های آنها بسته  است و یک نگهبان وجود دارد که بیرون می‌نشیند، و شما باید اثر انگشت شناخته‌شده داشته باشید تا وارد آنجا شوید، زیرا کل فصل آن‌ها آنجا روی تابلو است.»

هر چه باید درباره سریال یک میلیارد دلاری ارباب حلقه‌ها بدانید | بازگشت جادوگرها، کوتولوها، الف‌ها و هابیت‌ها در ماجرایی کهن از سرزمین میانه

در مورد بازیگران چطور؟

«ارباب حلقه‌ها» بودجه زیادی برای ساخت یک سریال تلویزیونی دارد و این می‌تواند گروه گسترده بازیگران سریال را توضیح دهد. هالیوود ریپورتر در ماه ژوئیه گزارش داد که چارلز ادواردز (سریال تاج)، ویل فلچر (دختری که سقوط کرد)، آملی چایلد-ویلیرز (ماشین) و تازه‌وارد هالیوود، بو کسیدی، به این سریال پیوسته‌اند، اما جزئیاتی زیادی در این مورد منتشر نشده است.

طرفداران «ارباب حلقه‌ها» در دسامبر ۲۰۲۰ یک هدیه کریسمس زود هنگام دریافت کردند، زمانی که مجموعه‌ای از جزئیات بازیگری درباره سریال اعلام شد. آمازون اعلام کرد که ۲۰ بازیگر به این سریال می‌پیوندند: سینتیا آدای رابینسون، ماکسیم بالدری، ایان بلکبرن، کیپ چپمن، آنتونی کرام، ماکسین کانلیف، تریستان گراول، سر لنی هنری، توسیتا جایاسندرا، فابیان مک کالوم، سایمون مرل، سایمون مرل. پیتر مولان، لوید اوون، آگوستوس پریو، پیتر تایت، الکس تارانت، لئون وادهام، بنجامین واکر و سارا زوانگوبانی.

اگرچه آمازون مشخص نکرد که کدام یک از استعدادهای فوق‌الذکر چه شخصیت‌هایی را به تصویر می‌کشند، یکی از بازیگران کهنه‌کار در فرنچایز حضور داشته است: تایت در «بازگشت پادشاه»، شگرات، در نقش یک اورک سیاه ظاهر شد. 

در مورد اخبار بازیگران حتی قدیمی‌تر، ورایتی در جولای ۲۰۱۹ گزارش داد که مارکلا کاونا، بازیگر استرالیایی (پیک نیک در هنگینگ راک) به عنوان شخصیتی به نام تایرا در حال مذاکره برای سریال است. هیچ جزئیات دیگری در مورد این شخصیت ارائه نشده است و نه آمازون و نه نمایندگان کاونا در واقع در مورد این خبر اظهار نظر نکردند. 

در سپتامبر ۲۰۱۹، ویل پولتر (بلک میرر، میدسومار) ظاهرا برای نقش بلدور انتخاب شد. با این حال، در دسامبر ۲۰۱۹، ورایتی گزارش داد که پولتر دیگر در این سریال حضور نخواهد داشت، زیرا در زمان‌بندی اختلاف نظر وجود دارد. در همان ماه توسط ددلاین گزارش شد که اما هورواث به بازیگران پیوسته است. همچنین گزارش شد که مرفید کلارک (نیروی اهریمنی‌اش، دراکولا) به عنوان یک گالادریل جوان (شخصیتی که کیت بلانشت در فیلم‌ها نقشش را بازی می‌کرد) به بازیگران پیوسته است.

آمازون همچنین لیست بازیگران را در تور مطبوعاتی انجمن منتقدان تلویزیون زمستانی ۲۰۲۰ (TCA) اعلام کرد: رابرت آرامایو، اوین آرتور، نازنین بنیادی، مورفید کلارک، اسماعیل کروز کوردووا، اما هوروات، مارکلا کاونا، جوزف ماول، تیرو نوموفیدین، سوفیا مگان ریچاردز، دیلن اسمیت، چارلی ویکرز و دنیل ویمن.

هر چه باید درباره سریال یک میلیارد دلاری ارباب حلقه‌ها بدانید | بازگشت جادوگرها، کوتولوها، الف‌ها و هابیت‌ها در ماجرایی کهن از سرزمین میانه

در «شایر»ی که می‌شناسید و دوست دارید فیلم‌برداری شده است

برای تولید «ارباب حلقه‌ها» که در ابتدا در سال ۲۰۱۷ از آن حرف زده شد، جاده تولید طولانی و پر پیچ و خم بود.

مانند اکثر برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی هالیوود، تولید سریال «ارباب حلقه‌های آمازون در اوایل سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا متوقف شد. توقف تولید این سریال یک ماه پس از شروع فیلمبرداری سریال و پس از آنکه نیوزیلند اقدامات حفاظتی مهاجرتی را برای محافظت از کشور در برابر ویروس کرونا اعمال کرد، از جمله ۱۴ روز قرنطینه اجباری برای شهروندان و بازدیدکنندگانی که وارد این کشور می‌شوند، رخ داد.

تولید این نمایش در اواخر سال ۲۰۲۰ در همان شایری که می‌شناسید و دوست دارید از سر گرفته شد. این سریال قرار است در ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ پخش شود.


جانی دپ قصد دارد پس از ۲۵ سال بار دیگر روی صندلی کارگردانی بنشیند.

جانی دپ

جانی دپ پس از ۲۵ سال بار دیگر روی صندلی کارگردانی می‌نشیند و این بار فیلم «مودیلیانی» را می‌سازد. آل پاچینو نیز به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم وارد میدان شده است.

این فیلم همان طور که از نامش برمی‌آید درباره آمادئو مودیلیانی نقاش بزرگ ایتالیایی است و جانی دپ در کنار آل پاچینو از تهیه کنندگان فیلم هم خواهد بود.

گفته شده بری نویدی در کنار دپ و آل پاچینو دیگر تهیه کننده فیلم خواهد بود. این فیلم چهارمین همکاری نویدی با پاچینو است و آنها پیش‌تر در «تاجر ونیزی» در سال ۲۰۰۴، «وایلد سالومه» در سال ۲۰۱۱ و «سالومه» در سال ۲۰۱۳ همکاری کرده بودند.

دپ و پاچینو در فیلم جنایی «دنی براسکو» در سال ۱۹۹۷ در برابر هم بازی کرده بودند.

«مودیلیانی» بر مبنای نمایشنامه‌ای از دنیس مکینتایر ساخته می‌شود و ۴۸ ساعت از زندگی این نقاش را در پاریس سال ۱۹۱۶ تصویر می‌کند.

این فیلم اولین فیلم بلند دپ به عنوان کارگردان پس از فیلم «شجاع» با بازی خودش و مارلون براندو در سال ۱۹۹۷ است.

«مودیلیانی» قرار است سال ۲۰۲۳ فیلمبرداری شود و هنوز روشن نیست که آیا دپ در آن بازی هم خواهد کرد یا خیر. پیشتر در سال ۲۰۰۴ فیلمی از این هنرمند با بازی اندی گارسیا ساخته شده بود.

دپ اکنون در پاریس و در نقش شاه لویی پانزدهم در حال نقش‌آفرینی است. این فیلم اولین فیلم او در ۳ سال اخیر است و فیلمبرداری‌اش از ۲۶ جولای شروع شده و ۱۱ هفته به طول خواهد انجامید.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: